MIELIPIDEKIRJOITUS


Heittäännyn ihan villiksi ja kirjoitan toiseen kertaan tänne saman päivän aikana. Mua alkoi jotenkin ärsyttää tää mun blogi ja sen sisältö, joten siinä yksi syy ainakin. Selailin tuossa erään vanhan kaverin blogia ja samalla niitä miljoonaa muuta blogia, jotka on linkitetty eräälle surullisen kuuluisalle keskustelufoorumille nettiin ja aloin miettiä, että kuka tätä mun blogia oikesti lukee ja onkohan tässä mitään asiaa. 

En nyt viitsi tarkemmin kertoa tuosta surullisen kuuluisasta keskustelufoorumista, sillä sitä kautta kai itsekin olen saanut muutaman lukijan blogilleni (mikä siis on ihanaa, kiitos kaikille teille, jotka olette oikeasti kiinnostuneita mun höpötyksistä!), mutta kyse ei ole siitä, että nämä kyseisellä foorumilla julki tuodut blogit olisivat jotenkin parempia kuin omani tai mielenkiintoisempia. Päinvastoin, suurin osa nykyblogeista taitaa olla sellaista vähän turhankin päiväistä jaarittelua siitä, että hän teki tätä ja sitten tuota. Mua ei yhtään sellanen kiinnosta, etenkin jos kyseessä on aivan joku randomtyyppi, jota en koskaan ole tavannut. Tämä mun blogi oli alussa juuri sellainen teinsitäjatätä-blogi, mutta puolustuksen sanana voin kertoa, että kyseessä oli tarkoituksella päiväkirjatyyppinen blogi mun Saksan vaihdosta, joka oli tarkoitettu kavereille ja tutuille. 

Kun mä sitten Saksan vaihdon päätyttyä olinkin hurahtanut bloggaamiseen ihan täysin, mä olin vieläkin ihan puhdas keltanokka siinä touhussa, vaikka jo viisi viikkoa olin säännöllisesti pölpöttänyt ummet ja lammet tänne. Mulla olikin silloin miettimisen paikka ja yritin pohtia ääneenkin kavereitten kanssa, että mistäs sitä nyt kirjottaisi, kun pitäisi ottaakin isompi yleisö kuin vain kaverit. Kai mä vähän opin, edes silloin tällöin, kirjoittamaan mielipidekirjoituksia ja sen sellasta, mutta nyt kun mä tosiaan blogiani selailin lähihistoriaan, niin mä en voinut olla ajattelematta, että mitä mä olen ajatellut. Onko noissa mun All around Tampere -jutuissakaan mitään järkeä loppujen lopuks? Kuka valitsee ravintolansa sen perusteella, mitä minä olen siitä jossain blogissa sanonut? 

Mulla taitaa edelleen olla oppimisen paikka tässä bloggailussa, kuten varmaan monella muullakin. Tämän surullisen kuuluisan keskustelufoorumin blogibuumi on jo vähän laantunut viime keväästä, mutta edelleen mä törmään päivittäin avattuihin keskusteluihin, joissa pyydetään arvotelemaan blogia ja lukijoita ja kommentteja kaivataan. Näitä blogeja lukiessa sitä miettii tosin, että tässä blogissa on ehkä hiven jotain järjen tapaista kuin niissä, jossa oikeasti kirjoitetaan ärsyttävällä teinislangilla siitä mitä on tapahtunut ja kuinka tehtiin sitä ja tätä siellä ja tuolla. Välissä OMG :---------D xD ja sanoja ei kirjoiteta loppuun asti. 

Mä kaipaan jotain paljon syvällisempää blogista kuin tuo mitä edellä mainitsin. Pitää ilmaista mielipide ja perustella se, pohtia maailman menoa ja ottaa siihen kantaa. Tai sitten kertoa todella siitä mitä on tapahtunut, mutta miettiä asioita tapahtumien takaa ja sen seurauksia, pintaa syvemmältä. Mä olen monesti miettinyt, että miten niillä "massateiniblogeilla" on aina niin paljon lukijoita, kun suurimmassa osassa teksti vaikuttaa siltä, että se on kirjoitettu minuutissa koulun atk-luokan nurkassa. Ja mä, joka edes vähän yritän, ei tunnu saavan lukijoita millään. Enhän mä toki ole kukaan sanomaan, mikä blogi on hyvä ja mikä huono ja että mun on blogi on paras. Vaikka mulla on paljon ja tosi paljon parannettavaa tässä, mä uskallan silti väittää, että mulla on enemmän asiaa kuin näillä tyypillisillä "massateiniblogeilla".

Mä en aina itsekään pääse tähän tarkoitukseen, niin kuin huomaa, jos lukee näitä mun blogimerkintöjä taaksepäin. Mä kuitenkin yritän pyrkiä siihen kovasti ja se on jo plussaa. Tämä on mun 91. blogimerkintä, pyöreä sata häämöttää jo edessä ja mun oppiminen bloggaajana jatkuu edelleen. Toivotan siis pikaista oppimista itselleni ja kärsivällisyyttä lukijoille. Se villi ja maailmaa koskettava mielipidekirjoitus on tulossa, ihan pian... kunhan keksin aiheen, joka saa mun tunteet kuohumaan, positiivisesti tai negatiivisesti. Ehkäpä tämä blogimerkintä oli jo hyvä alku, vai?

Hope so!

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Ol niingon gotonas!

Travel Always Finds a Way

Studio italiano - ja muuta pohdintaa yliopisto-opinnoista

Mary Kay

Sixties