Ihana Leo!

Tämän blogipäivityksen olen päättänyt omistaa eräälle ihastuttavallevihastuttavalle miesnäyttelijälle. Nykyisin tämä Hollywoodin kuuma nimi on enemmän kuitenkin ihastuttava kuin vihastuttava, aivan kuin vuosia sitten Titanicin ollessa Se Juttu. Kyllä, arvasit oikein. Kyseessä on Leonardo Dicaprio. Miksi mä haluan kirjoittaa Leonardosta? Koska tämä näyttelijä on täydellinen esimerkki siitä, kuinka miesihanteet muuttuvat, kun itselle tulee ikää lisää. 

Titanic sai ensi-illan vuonna 1997. Olin tuolloin hurjat kymmenen vuotta vanha. Mitään ei kuitenkaan ollut tehtävissä, kun erehdyin katsomaan tätä surullista elokuvaa teatteriin. Olin aivan myyty Titanicin miespääosanesittäjälle, Leonardo Dicapriolle. Mulla oli kokonainen kansio täynnä lehtijuttuja, kuvia ja kaikkea mahdollista liittyen kyseiseen näyttelijään. Mä olin niin rakastunut. Itse näyttelijän taidoista mä en tuohon ikään osannut sanoa mitään, mutta ah, kun hän oli niin hurjan söötti ja suloinen ilmestys! Ellen väärin muista, lähetin hänelle jopa fanipostia, tai ainakin se oli kovasti tarkoitus. 

Kuva täältä.
Tätä ylläolevaa ilmestystä minä siis palvoin 13 vuotta sitten. No, onhan hän ihan söötti tosiaan. Ikävä kyllä söötti ei kuvaa enää mun käsitystä ihannemiehestä. Leo-vaihde alkoi siis hiljalleen kytkeytyä pois päältä ja jossain vaiheessa yläastetta ukko oli suorastaan äklöttävä. Leo-kansio lensi viuhuen roskiin, samoin t-paita, jossa mies pällisteli söpön naamansa kanssa. Nyt jälkeenpäin moinen todisteiden hävittäminen harmittaa. Miten olisikaan ollut mahtavaa joskus vanhana selailla tuota kansiota ja muistella ensimmäistä saavuttamatonta rakkautta, vaikka sitten nolostuen?

Hiljalleen mä olen kuitenkin alkanut katsella Leoa uudestaan sillä silmällä, nyt kun me molemmat olemme hieman kasvaneet tämän 13 vuoden aikana. Enää en katsele tätä tähtinäyttelijää lapsen silmin, vaan ihan aikuisen (?) naisen silmin. Ja kuten monet sen varmasti ovat huomanneetkin, Leonardokaan ei ole enää ylläolevassa kuvassa esiintyvä "pikkupoika", vaan ihan oikea Mies. 

1997 VS. 2010
Karismaattinen ja seksikäs miesnäyttelijä. Titanicin aikoihin tästä miehestä ei olisi voinut käyttää sanoja karismaattinen tai seksikäs, mutta nyt. Voi, nyt voi! Kyllähän mä ymmärrän, ettei silloin 10 vuotiaana voinut pitää milläänlailla seksikkäänä jotain, joka ei vastannut "omaa ikää". Sen ikäiset taitaa tykätä enemmän sellaisesta justinbieberlinjasta, eli lähes itsensä ikäisistä, siloposkisista ja  sööteistä, emomaisista hippitukkapojista. Ja itse tässä 23 vuoden iässä en voi tajuta, mitä ihanaa niissä sitten muka on. 

Miesmaku siis muuttuu, mutta Leo näyttää pysyvän tiukasti listoilla, eikä pelkästään miehistyneen ulkonäkönsä vaan myös näyttelijälahjakkuutensa ansiosta! En olisi itsekään uskonut muutamia vuosia sitten, että parransänkiset ja hieman karskin oloiset miehet saisivat mut heikoksi! Muina hyvinä esimerkkeinä Jason Statham tai Tommi Korpela.

Kaksi ehdottomasti parasta Leonardo Dicaprion elokuvaa ovat The Beach vuodelta 2000 ja Inception 2010. The Beachissa Leo on vielä vähän sellanen pikkupoika, mutta Inceptionissa alkaa olla jo meikäläiselle hyvän juonen lisäksi myös muutakin silmäniloa! Suosittelen tässä siis mahtavia elokuvaelämyksiä, jos yhtään sattuu pitämään omituisesta!

Kommentit

  1. :D Haha, kolme vuotta nuorempana voin todeta miltei saman ajatusmaailman kehityksen herra DiCaprion osalta. Titanic oli ihana ja Leonardo oli maailman suloisin. <3 Nostalgista.

    Allekirjoittanut vain ei ole löytänyt takaisin DiCaprion seuraan "sennuvuosinaan" vaan siirtynyt vähän vanhempiin *köhköh* kuten Deppiin. Elämäni mies. <3

    No juu, anyways, sulla on kiva kerrontatyyli ja mukavan tuntuisia aiheita. :) Kyllä mä jään nyt seurailemaan, mitä sä vielä keksit. ;) Kiitos päivän nostalgia-annoksesta.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Sana vapaa!