Ruokapäiväkirja, viikko 2

14.02.11 maanantai
klo 6:30 rasvaton vaniljajogurtti, kaurapuuro veteen ja kasvirasvalevitesilmällä sekä 0,5dl vettä
klo 9:00 sämpylä (juusto, kurkku, tomaattia, meetvursti), kaakao 2dl
klo 12:00 Liraus juustoista kasvispastakeittoa, muutama haarukallinen salaattia ja kesäkurpitsasiivuja, salaatinkastiketta, ruisleipä, pelkkä lettu, 2dl rasvatonta maitoa, 2dl vettä
klo 16:00 jauhelihakeittoa, ruisleipä (juustoa, lauantaimakkaraa), 3dl rasvatonta maitoa
klo 19:30 Ystävänpäivämenu:  vaaleaa pastaa, kinkkukastiketta (Flora kevytruoka, creme bonjour: tomaatti ja Välimeren yrtit, kinkkusuikuloita), kurkku-tomaatti-viinirypäle-salaattia, vaniljajäätelöä ja kinuskikastiketta, 4dl vettä, 2dl rasvatonta maitoa
Ystävänpäivämenu
15.02.11 tiistai
klo 7:00 Fitness-täysjyvämuroja ja rasvatonta maitoa, banaani ja 0,5dl vettä
klo 8:30 sämpylä (tomaatti, kurkku, juusto, meetvursti), kaakao 2dl
klo 11:45 jauhelihamakaronilaatikko (vaalea), ketsuppi, salaattia, kurkkusiivuja, kesäkurpitsasuikuloita, salaatinkastiketta, ruisleipä, 2dl rasvatonta maitoa, 2dl vettä
klo 15:00 vaaleaa pastaa, kinkkukastiketta (kts. edellinen päivä), ruisleipä (juustosiivu ja kalkkunaleikkele), 2dl rasvatonta maitoa, 4dl vettä
klo 19:00 Omena, 4 x kananugetti, täysjyvänuudeleita ja 3dl vettä
klo 20:30 vaniljajäätelöä ja kinuskikastiketta

16.02.11 keskiviikkoklo 9:00 täysjyvämuroja ja rasvatonta maitoa, banaani ja 0,5l vettä
klo 11:00 sämpylä (juusto, kurkku, tomaattia, salaatti, kinkkusiivu)
klo 15:30 5 x kananugetti, perunasipulisekoitusta, 3dl rasvatonta maitoa, banaani
klo 19:30 ruisleipä (juustoa, kalkkunaleikkele), rasvatonta jogurttia, kanasalaatti (kurkku, tomaatti, viinirypäle), omena ja 0,5l vettä

17.02.11 torstaiklo 8:00 täysjyvämuroja ja rasvatonta maitoa, banaani ja 0,5dl vettä
klo 12:00 salaattia ja salaatinkastiketta, meksikolaista perunalihapataa hyvin vähän, 2 ruisleipää, 2dl rasvatonta maitoa, 2dl vettä
klo 14:30 Tomaatti-mozzarella panini, 2dl appelsiinimehua
klo 18:00 Vaaleaa riisiä, 3 kananugettia, currykastiketta, 3dl rasvatonta maitoa, muutama viinirypäle
klo 20:00 rasvatonta jogurttia, omena, kourallinen viinirypäleitä ja 0,5dl vettä

18.02.11 perjantai
klo 7:00 täysjyvämuroja, omena ja 0,5dl vettä
klo 10:30 vaaleaa riisiä, appelsiinikanakastiketta, kurkkua ja salaattia, salaatinkastiketta, 2dl rasvatonta maitoa, 2dl vettä
klo 15:30 vaaleaa riisiä, currykastisketta, muutama juustosiivu, banaani, 2dl rasvatonta maitoa, 3dl vettä
klo 17:30 2 ruisleipää (juusto, kalkkunaleikkele), 2dl rasvatonta maitoa, vaniljajäätelöä ja kinuskikastiketta
klo 20:00 3 kevytnakkia, rasvatonta jogurttia, kourallinen viinirypäleitä ja 0,5dl vettä

19.02.11 lauantai
klo 9:30 täysjyvämuroja, rasvatonta maitoa, banaani ja 0,5dl vettä
klo 12:45 täysjyväspagettia, jauhelihakastiketta (sika-nauta jauheliha, täysjyväjauho, vesi, ketsuppi, chilikastike), ruisleipä (kalkkunaleike, salaatinlehti, kurkkusiivuja, tomaattisiivuja), 2dl rasvatonta maitoa, 3dl vettä
15:45 2 ruisleipää ja makrillia, 2dl rasvatonta maitoa
19:30 3 täysjyvätortillaa (salaattia, tomaattia, kurkku, sipulia, torillakastiketta, jauhelihaa) ja 0,5dl vettä

20.02.11 sunnuntai
klo 10:00 kaurapuuro kasvirasvalevitenokareella, banaani ja 0,5dl vettä
klo 12:00 omena
klo 16:00 omena, banaani
klo 22:00 täysjyväspagettia, jauhelihakastiketta, ruisleipä (juusto ja kalkkunaleikkele), 3dl rasvatonta maitoa

-------------------------------

Tältä näyttää ruokapäiväkirjan toinen viikko. Ikävä tosiasia on se, että hedelmät ja muu vihreä aines on jäänyt hieman vähemmälle koko viikon ajan, vaikka muutamissa annoksissa on varmaan sitten ollut niiden toistenkin päivien edestä (kts. lauantai-ilta ja tortillat...). Maanantaina ystävänpäivän (ja samalla myös viiden vuoden yhdessäolon vuosipäivän kunniaksi!) tehtiin oikein hienosti ruokaa ja katettiin pöytä ja pistettiin kynttilää palamaan. Voin kertoa, että kinkkukastike oli niiiiiin hyvää, että sitä olisi voinut mennen tullen verrata vaikka ravintolaruokaan! Ja näinkin yksinkertaisella reseptillä:

Kinkkukastike
1 ps kinkkusuikaleita
3dl ruokakermaa (Flora Kevyt 7%)
1prk Creme Bonjour Cuisine - tomaatti ja välimeren yrtit

... ja that's it! Suosittelen herkuttelemaan!

Liikunta on jälleen palannut ohjelmistoon säännöllisenä! Menneellä viikolla pakkanen on tosin hieman rajoittanut tuota ulkona liikkumista, kun koulupäivät ovat venyneet pitkälle ja se otollisin hetki eli päivä, jolloin aurinkokin ihan oikeasti jo lämmittää, on jäänyt väliin. Olen kuitenkin kylmyydestä huolimatta käynyt vähintään joka toinen päivä kävelemässä. Hölkätä en ole uskaltanut, kun pakkanen on ottanut kurkkuun ja keuhkoihin jo kävelyvauhdissakin. Tästä on vissiin ollut hyötyä, sillä vaikka kasvikunnan tuotteet tällä viikolla eivät olekaan loistaneet päivittäisessä ruokavaliossa, olen kuitenkin taas laihtunut pykälän verran! Ja pykälällä tarkoitan sitä, että vaa'an viisari on vihdoin alkanut taas tippua ja tänään painoni alkaa numerolla, jolla se ei ole vielä tämän laihdutusprosessin aikana kertaakaan alkanut! Hyvä minä!

(EDIT: Mittasin tuossa juuri vyötärön ympärykseni, joka on kaventunut 2 cm!)

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Omaisten suusta kuultua

Bergamo Historic Gran Prix

Tie pohjoiseen - Kaunis Senjan saari

Kotimatka ja kolikkosuihkut

Mary Kay