Ehkä maailman paras perunavelli porkkanalla ja sipulilla!

Alkuviikon terveellinen ja "terveellinen" ruokavinkki!

Kasvissosekeitto alias perunavelli porkkanalla ja sipulilla
10 keskikokoista perunaa
1 suurehko porkkana
1 iso sipuli
1 prk Valion kolmen juuston ruokakermaa
mustapippuria
hyppysellinen timjamia

Uu, nami! Ei ehkä karppaajan unelma-annos perunan vuoksi, mutta meikäläiselle kelpaa oikein mainiosti. Kolmen juuston ruokakermassa on tosin 10% rasvaa ja siitä määrästä tyydyttyneitä perkeleesti (jopa 6%), mutta kerrankos sitä... herkuttelee. Tuo kolmen juuston kerma on muuten täydellistä myös perinteisen kinkkukiusauksen teossa. Suosittelen maistamaan!

Olen kai huiman kolmen viikon ruokapäiväkirjaviikon jälkeen luovuttanut. Ei se ollutkaan niin hauskaa kuin mä olin luullut. Tai oikeastaan se ei muuta ollutkaan kuin hauskaa. Ei vain jotenkin ollut aina innostusta alkaa muistelemaan edellisen päivän ruokailuja, jos niiden merkitseminen välittömästi ruokailun jälkeen oli unohtunut. Pahinta oli yrittää muistaa annosmääriä ja jotain satunnaisia välipaloja (joita en myönnä paljoakaan harrastavani!).

Kilot pysyvät kurissa, mutta eivät myöskään ole lähteneet karisemaan. Olen jo pitkään junnannut paikoillani.  Vähän siis harmittaa. Liikunta on ja pysyy, en enää osaa olla lähtemättä lenkille. Treeniohjelmakin on tiukentunut niin, että viikosta löytyy enää vain kaksi vapaapäivää. Reippaan kävely-/hölkkälenkin jälkeisenä päivänä on lihaskuntojumppa ja sitä seuraa vapaapäivä. Tällaisia kolmen päivän rykäisyjä olen siis suunnitellut elämääni. Lihaskuntojumpassa keskityn nuihin mun mahamakkaroihin, jotka eivät näytä kovinkaan pienentyneen aktiivisesta liikkumisesta huolimatta... liekö johtuu hitusen repsahtaneesti ruokavaliosta... mutta kevään ja auringon voimilla etiäpäin!

Kommentit