Haastepäivitys, koska vihaan sanaa 'postaus'.

Nappasin eräältä ahkerasti käyttämältäni ja paljon huumoripisteitä saavalta keskustelufoorumilta tällaisen haastepäivitystehtävän ja ajattelin ihan piruuttani tehdä tämän ajan kulukseni. Moni varmaan tietääkin, ettei tämä kuulu yhtään mun tyyliin pitää blogia, mutta menköön tämä sellaisena informatiivisena päivityksenä siitä, minkälainen minä olen.

[Kuvatehtävä 1: "Suosikkipaikkasi"]
Kuva on huono, mutta en oikein löytänyt parempaakaan tähän hätään. Kuva on siis kesämökiltämme Päijänteen rannalta. Suosikkipaikkani siis on kesämökki ja tontin rannat, etenkin oma hiekkaranta ja kallion kärki, jossa voi vain istuskella ja katsella Päijänteen elämää, säässä kuin säässä. Taistelu suosikkipaikastani oli kova tämän kesämökin ja Kangasniemen, kotitaloni välillä, mutta näin kesän korvalla päädyin järven rannalle.
1. Mitä laulua lauloit viimeksi? Missä lauloit?
Öö, tämä on vaikea, koska laulan aika usein itsekseni, vaikka laulutaitoa en omaa sitten yhtään. Viimeksi taisin jammailla itsekseni Suomen jääkiekon MM-kullan kunniaksi Pojun Poika saunoo-kappaletta. Tässä, kotona lauleskelin, yksikseni.

2. Sano jotain positiivista sellaisesta asiasta, josta et pidä.

Valehtelu on perseestä, mutta joskus pienet valkoiset valheet saattavat säästää ihmisiä suurelta mielipahalta. En väitä, että valehtelu olisi koskaan sallittua, mutta joskus sen hyväksyn, jos kyseessä on mitätön asia, josta joku toinen kuitenkin voi vetää vesimelonin nenäänsä. Olipas sekavasti selitetty, kai tajusitte mun pointin? :D

3. Lempilainaus (repliikki tms.) esim. TV-sarjasta, elokuvasta tai kirjasta.

"When in doubt - fuck" Frank Slade (Al Pacino) elokuvassa Naisen tuoksu. Naisen tuoksu on yksi mun suosikkielokuvista ja Al Pacino yksi mun suosikkinäyttelijöistä. Harvemmin on tullut kyseistä repliikkiä lainattua missään, mutta kaikessa lyhyydessään ja ytimekkyydessään tuon on aina yhtä loistava!

4. Jos saisit olla mikä tahansa eläin päivän ajan, mikä olisit ja miksi?

Olisin ehdottomasti KISSA. Kiinnostaisi kovasti tietää, mitä tuon pikkuotuksen päässä oikein liikuu ja toisaalta: mikä olisikaan ihanempi tapa viettää yksi vuorokausi kuin kissanpäivillä? Saisi vain maata ja välillä vähän syödä! Toisena vaihtoehtona tässä kohtaa itselläni lienee se, että tahtoisin joskus olla päivän ajan mies...

5. Mikä on lempivaatteesi/-vaatekappaleesi? Kuvaile se mahdollisimman tarkasti.

Tällä hetkellä voiton vie joskus viime syksynä Gina Tricotista ostettu roosan värinen villatakki, jossa on edessä ylhäällä kolme isoa, ruskeaa nappia niin, että niiden ollessa kiinni alaosa viuhuu vapaana. Napit menevät todella ylös ja niiden ollessa kiinni takkiin muodostuu kaulus aivan itsestään. Hihat ovat 3/4-mittaiset ja leveät.

6. Jos saisit pitää vain yhden aistisi (tunto-, kuulo-, maku-, haju-, vai näköaisti) minkä pitäisit ja miksi?

Todennäköisesti pitäisin näkökykyni. Toisaalta olen viime aikoina kuin vahingossa pohtinut tätä kyseistä kysymystä hiljaa itsekseni ja alkanut vahvasti tulla siihen tulokseen, että lähes yhtä tärkeä aisti itselleni kuin näkö on kuulo. Etenkin kun ajattelin musiikin maailmaa, miten laaja mun musiikkimakuni on ja miten mä puran tunteen kuin tunteen kuuntelemalla juuri oikeanlaista musiikkia... tämä on paha, enkä mä oikein osaa vastata tähän mitenkään. Lähes yhtä tärkeäksi näön ja kuulon rinnalle on noussut myös tunto. Ja maku. En mä tiedä :D

7. Lempikirjasi ja miksi? Mistä löysit kyseisen kirjan?

Voi ei, näitä on ehkä miljoona. Ensimmäisenä tulee kuitenkin mieleen Väinö Linnan Täällä pohjantähden alla-trilogia. Kirja opetti minulle Suomen lähihistoriasta enemmän kuin peruskoulun ja lukion historian tunnit yhteensä. Kun pääsin kirjan loppuun, tuntui kuin olisin jättänyt hyvästit ihan oikeille ihmisille. Henkilöhahmot olivat jotenkin niin lumoavia, etenkin päähenkilö Akseli Koskela. Kai osasyynä tähän oli se, että omaa sukuani on nämä kirjan tapahtumat niin kovin kohdanneet. Siihen, mistä löysin kirjan, en oikein voi sanoa mitään, koska olen jo monta monta vuotta tiennyt kirjan olemassa olon ja yhtäkkiä mä sitten vain pinkaisin kirjastoon ja päätin, että nyt mä sen luen! Se kannatti! Ja suosittelen muillekin!

8. Mikä elokuva tai TV-sarja kuvaisi sinun elämääsi? Kenen roolia sinä esittäisit?

Tämä kysymys laittaa kyllä hiljaiseksi. Mä en osaa sanoa tähän mitään. Jos jotain pitää nyt kuitenkin väkisin tähän keksiä, niin valitsen Maalaiskomedian. Ehkä siksi, että maalaistunnelma on kuitenkin niin lähellä sydäntäni ja onhan tämä ajoittain melkoista komediaa tämä mun elämä! Sen sijaan yhtäkään henkilöhahmoa tästä tv-sarjast en osaa itseeni yhdistää. Sen ehkä osaisivat paremmin mun kaverit!

9. Muokkaa joku tunnettu sanonta omiin tarpeisiisi sopivaksi. Esimerkkirakenne:

"Se, joka ei koskaan epäonnistu, ei koskaan yritä mitään" -Ilka Kaje (ehdoton suosikkilainaus, joka komeilee myös blogini bannerissa) ... koska yritän aina kaikkea, siksi usein myös epäonnistun. En mä tiedä, tuo oli ihan huono!

10. Omena vai muovipussi? Miksi?

Varsin mielenkiintoinen kysymys. Valitsen kuitenkin omenan, koska omena on hyvää syötävää ja kaiken lisäksi terveellistä. Omenan karan voit huoletta heittää metsään maatumaan, kun muovipussi taas jää tulevien sukupolvien jalkoihin pyörimään. Roskaaminen on muutenkin ihan tyhmää.

[Kuvatehtävä 2: "Hienoin tunne, mitä sinulla on ollut"] 


Tämä oli myös hyvin haastava, sillä tiesin, että kuvan aihe tulisi liittymään jollain tavalla niin ystäviin kuin matkustamiseenkin. Kyseinen kuva on Sveitsistä, jossa olin parhaan kaverini kanssa käymässä kummitätini luona vuonna 2005. Kuvassa esiintyvän paikan etsimme jostain pilvien yläpuolelta, alppiniityillä laiduntavien lehmien seasta ja maisemat olivat huikeat, kuten näkyy (klikkaa isommaksi, niin kuvanlaatu paranee ja idea tulee paremmin esiin!). 

Moni varmaan jo senkin tietää, että rakastan vuoria, mutta vihaan korkeita paikkoja. Tälle ei kuitenkaan mikään tunne toistaiseksi ole vetänyt vertoja, vaikka tämä vaikea päätös olikin kaikkien niiden ihanuuksien joukossa, joita minulle on tämän lyhyen elämän aikana tapahtunut. Ensin oli taivas, sitten Alpit, sitten valkeaa utua, metsät ja se korkea niitty. Tuolla tunsin olevani vähintäänkin maailman valtias ja vielä parhaan ystäväni kanssa! Maailmaa on aivan erilaista katsella korkealta lentokoneesta kuin korkealta ja pitää samalla jalat maassa.


Tämä siis yksi mahtavimmista kokemuksista toistaiseksi. Olisin voinut tähän vetää mijloona eri muutakin kuvaa ja tilannetta, koska minulle tuntuu välillä kaikki olevan ihanaa ja mahtavaa.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Ol niingon gotonas!

Travel Always Finds a Way

Mary Kay

Omaisten suusta kuultua

Tie pohjoiseen - Kaunis Senjan saari