Pelottava juttu!

Kaikki blogiani lueskelevat varmaan tietävätkin, että yritän parhaillaan lukea Raamattua läpi kannesta kanteen pohtien samalla sen sanoja ja niiden merkityksiä. Olen melko kiitettävästi jo päässytkin alkuun ja sivuja alkaa olla takanapäin nyt nelisensataa. Tällä kertaa en kuitenkaan pureudu Raamatun sanaan, vaan itse Raamattuun esineenä. Hmm, mielenkiintoistako?

Tämä on oikeastaan aika pelottava juttu, vaikkakin sille varmasti löytyy aivan järkevä selitys. Ainakin toivon niin.

Eilen illalla en lukenut Raamattua, mutta se oli minulla nukkumaan mennessäni käsissäni. Koska nukun tällä hetkellä yksin tuossa meidän parisängyssä, en ole jaksanut kertaakaan avata sänkyä kokonaan, vaan olen siirtänyt päiväpeiton vain sivuun. Samassa kasassa on myös kaikki ne tyynyt, jotka tavallisesti ovat pedatun sängyn päällä koristeena. Asiaa hyvin tarkasti muistellessani olen 100varma, että laitoin Raamatun tähän päiväpeiton ja tyynyjen päälle ja tämän jälkeen tein vielä muutaman ristikon ennen kuin sammutin valon, joten väsymyskään ei vielä siinä kohtaa painanut silmiäni.

Muistan selkeästi vielä sen, että sammutettuani valon käänsin kylkeä ja aloin nukkua selkä päiväpeitto- ja tyynyröykkiöytä päin.

Heräsin puoli neljän aikaan. Sivuvilmällä huomasin, että Raamattu oli vaihtanut paikkaa. Se oli aivan sängyn reunassa, sillä puolella, jonne olin illalla kääntynyt. Muistin heti, selkeästi, ettei Raamattu ollut ollut siinä nukkumaan mennessä. Mä kauhistuin aivan mielettömästi ja säikähdin. Mä en kyennyt hetkeen edes liikkumaan, hyvä että hengittämään, kun mä kuumeisesti ja pelästyneenä mietin, mitä oli tapahtunut. Raamattu oli siirtynyt!

Tilanteesta olisi puuttunut enää vain elokuvan Avaruusseikkailu 2001 kammottava musiikki:


(Tästä ei musiikki mielestäni voi enää pelottavammaksi tai raskaammaksi muuttua. Yhteys tähän tilanteeseen tulee siitä, että tämä musiikki soi elokuvassa aina, kun musta... objekti... ilmestyy kuin tyhjästä.)

Hyi hitto, sanonpahan vaan! Todennäköisesti olen kuitenkin unissani siirtänyt kirjaa, sillä nukuin melko levottomasti koko yön. Ehkä...

Toisaalta olen loppujen lopuksi melko herkkä ja mielikuvitusta omaava persoona ja siihen yhdistettynä uskominen hieman yliluonnollisiin juttuihin, niin kaikki on valmista meikäläisen järkyttymiseen ja säikähtämiseen. Kyseessä oli kuitenkin _Raamattu_.

Onkos lukijoilla mitään kummallisia tai pelottavia tapauksia kerrottavanaan?

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Omaisten suusta kuultua

Suosikkikuvat TOP40

Bergamo Historic Gran Prix

Kotimatka ja kolikkosuihkut

Tie pohjoiseen - Kaunis Senjan saari