Paskimpia tekosyitä ikinä!

Se, että huomenna on vapaapäivä! Mikä se on oikeuttamaan mut pussilliseen irtokarkkeja?!

Se, että eilen oli sunnuntai! Mikä se on oikeuttamaan mut kebabiin ranskalaisilla?!

Joo joo, Riina on repsahtanut herkkuihin. Tiedän, muutama kerta ei kaada koko maata, mutta horjuttaa sitä kuitenkin jonkun verran. Mitä jos nyt käy niin kuin yleensä? Kerran herkkuja, aina herkkuja? Omakohtaisestihan olen todistanut, että jos kerralla erehtyy kunnolla herkkujen kiellettyyn maailmaan, sinne tekee mieli sen jälkeenkin, koko ajan, jatkuvasti.

Ei mulla oikeasti ole syytä huoleen. Vai onko? Mä olen liikkunut edelleen säännöllisesti, menneellä viikolla kiloklubikin hehkutti mun liikkuvan tarpeeksi viikossa laihtuakseni (yli 200 minuuttia, vaikka vaadittu 1500 kcal:n kulutus jäikin hieman vajaaksi). Lisäksi ruokapäiväkirja kiloklubissa näyttää suhteellisen hyvälle. Ainut tämän hetkinen tsemppauksen aihe on energiaosastolla, koska syön muutaman prosentin liikaa tyydyttyneitä rasvoja (suositus 1/3 päivittäisestä rasvasta, n. 33%) (kiloklubi siis ei liputa nykyvillityksen mukaisesti voille ja muille koville rasvoille, vaan niille kuuluisille sydänystävällisille pehmeille kasvismargariineille). Kiloklubin laskeman suosituksen mukaan mun kuuluisi elää päivittäin n. 600 kcal:n energiavajeella laihtuakseni ja tämäkin on toteutunut muutamaa hassua päivää lukuunottamatta. Mä en kuitenkaan laihdu.

Mun on nyt todella vaikea sanoa mitään siitä, syönkö mä liikaa herkkuja. Todennäköisesti kyllä. Herkuilla tarkoitan kaikkea karkeista ravintolasapuskaan. Tänään irtokarkkeja, eilen kebab, viime viikolla suklaalevy, toissa viikolla Pancho Villa, viiniä... puhumattakaan niistä satunnaisista naposteluista työpaikan kahvihuoneessa. Miksi jonkun pitää aina tuoda sinne jotain hyvää?! Mä olen ehkä maailman huonoin itsekurin pitäjä. Harmittaa. Harmittaa ihan helvetisti.

Ensi viikonloppuna on luvassa pikkujoulut Kuopiossa tyttöjen kesken. Viini tulee virtaamaan ja se yleensä tarkoittaa sitä, että suusta menee alas kaikkea muutakin epäsopivaa. Sekin on ihan paska tekosyy: pikkujoulut. Ihan kuin sitä kuolisi baari-illan jälkeen, jos ei pääse pitsalle. Voi helevetti.

Viinistä en kuitenkaan aio pikkujouluissa luopua, tuli miten huono omatunto tahansa!
Iloista pikkujoulukautta kaikille lukijoille ja satunnaisille bittiavaruudessa vaeltajille!

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Omaisten suusta kuultua

Bergamo Historic Gran Prix

Tie pohjoiseen - Kaunis Senjan saari

Kotimatka ja kolikkosuihkut

Mary Kay