Bodycombatia ja karppipitsaa!

Kävin perjantaina kokeilemassa GoGo:lla BODYCOMBATIA. Combat kuulosti etukäteen erityisen hauskalle liikunnan muodolle, sillä kuvauksen mukaan se on tehokas harjoittelumuoto, joka yhdistää liikkeitä useista itsepuolustuslajeista, kuten karate, taichi ja nyrkkeily. No, enpä nyt sitten tiedä oliko se lopulta yhtään niin hauskaa kuin mä olin toivonut ja kuvitellut.

Tehokasta se oli joo; pystyin melkein tuntemaan, miten mun keskivartalon pläskit saivat kyytiä. BC olisi varmasti ollut puolet kivempaa, JOS mulla olisi ollut a) riittävästi kuntoa JA b) riittävästi motorisia taitoja. Enhän mä herranjestas pysynyt edes mukana, kun tahti oli jumalaton ja liikkeet ihan kummallisia. Vaikka meitä vasta-alkajia oli tunnilla todella monta, ohjaajamuija näytti kunkin liikkeen ehkä kerran hitaasti ja sitten mentiinkin jo tuhatta ja sataa. Sitten mua alkoi vaan ketuttaan koko homma. Alkulämmittelyjen jälkeen mä en olisi enää edes jaksanut huitoa ja potkia yhtään. Välillä mua nauratti ihan helkkaristi, kun mä tajusin, että mä olen ihan paska koko lajissa. Mä en tiedä, olenko mä menossa uudestaan enää BC-tunnille. Mulla ei ole siellä tarvittavaa motoriikkaa, mikä mua suunnattomasti ärsyttää, vaikka tehokkuudessaan BC olikin oiva laji meikäläiselle. Taukojakaan ei ollut tunnin aikana kuin ehkä kaksi ja nekin sellaisia 10 sekunnin mittaisia.

Siinä olikin sitten tämän viikonlopun tehokuntoilut. Lauantai oli tämän viikon ainut vapaapäivä ja sekin meni sitten pienessä rapelossa sohvalla maaten ja tuijottaen X-Fileseja, Muumilaakson tarinoita ja Putousta. Koska lauantai on kuitenkin tässä huushollissa virallinen karkki- ja herkuttelupäivä, teimme avopuoliskon kanssa vieläpä KARPPIPITSAA ja illalla mun oli siis PAKKO lähteä Film Towniin ostamaan järjetön säkki irtokarkkeja.

Karppipitsa oli aivan uusi tuttavuus meille molemmille. Hieman oli havaittavissa epäröintiä, kun avopuolisko väänsi pitsaan pohjaa, mutta lopputulos oli aika hyvä. Niin moni on kehunut mulle, miten karppipitsapohja on paljon paremman makuinen kuin tavallinen pullamössöpitsapohja, joten oli sitten pakko kokeilla. No, en mä paremmasta tiedä, mutta ei se pahaakaan ollut! Lopputulos oli aika piirakkamainen, mutta pohja olisi ilmeisesti saanut olla uunissa hieman pidempään, sillä se oli aika pehmeä ja se teki syömisestä harvinaisen ärsyttävää. Minkälainen karppipitsan pohjan sitten kuuluisi koostumukseltaan oikeasti olla, sitä en tiedä. Täytteenä meillä oli kinkkusuikaleita, sinihomejuustoa ja paprikaa, päällä perusjuustoraastetta.

Karppipitsan pohja (proteiinipommi!)

1 prk (250g) rasvatonta maitorahkaa
150g emmental-juustoraastetta
2 kananmunaa
4 rkl vehnäleseitä
3 rkl ruisjauhoja
1 tl leivinjauhetta

Paista 200 asteessa n. 10 minuuttia ja lisää täytteet!

P.S. Piakkoin lähden tekemään pienen kävelylenkin ja siinä samalla sitten taidan käydä antaan ääneni presidentinvaaleihin.

Kommentit