Uusi bodypump-ohjelma

GoGo:lla on viimeiset pari viikkoa pyörinyt uusi bodypump-ohjelma numero 81. Olen jo pari kertaa käynyt testaamassa tätä uutta raivokasta treeniä ja alan pikkuhiljaa (onneksi) jo tottua siihen. Musiikit on vedetty uusiksi ja treenisarjat myöskin.

Ensimmäisellä kerralla uusi ohjelma tuntui lähinnä tappavalta. En tiedä, johtuiko se siitä, että takana oli myös uusin Lesmillsin shäbäm-ohjelmanumero ja energiaa oli tuhraantunut taas uskomattomat määrät uusien kuvioiden opetteluun (juuri kun ne entiset alkoivat olla edes jotenkin hanskassa!). Lisäksi uusin shäbäm-ohjelma sisälsi "mukavan" määrän hyppyjä ja pomppuja ja useamman sykebiisin kuin edellinen ohjelma. 45 minuuttia pomppimista kuin sähköjänis ja perään tunnin pumppi, keho oli kovilla.


No, ensivaikutelma uudesta pumpista ei ollut kovin hyvä: uuden ohjelman sarjat tuntuivat vain jatkuvan ja jatkuvan, ilman taukoja. Miettikääpä itse 100 toistoa esimerkiksi kyykkyä ilman taukoja. Huhhui. Mä kun olin kuvitellut lihaskestävyyteni jo jonkun verran kehittyneen edellisen ohjelman aikana. Nyt tuntui, ettei siitä ollut tietoakaan. Eilen kävin kuitenkin pumppaamassa uudestaan ja nyt ohjelma ei tuntunut enää niin kuolettavalta kuin ensimmäisellä kerralla, ja hyvä niin!

Jännä kuitenkin huomata, miten edellisessä ohjelmassa ns. helpolta tuntuneet lihasryhmät tuntuivat nyt paljon raskaammilta. Esimerkiksi hauis-liike on jotain aivan käsittämättömän uuvuttavaa, vaikka uuden ohjelman hauis-biisi onkin lyhyempi kuin edellinen. Samoin ojentajalihasten treeni. Ihan kuin en olisi ikinä edes treenannut mitään ojentajia, vaikka olen sitä viimeiset pari kuukautta säännöllisesti tehnytkin. Saatan myös tehdä jotain väärin, sillä mulla kipeytyy oikea olkapää ranskalaisissa punnerruksissa (mikä on käsittämätöntä, miten mä yhtäkkiä teen sen muka väärin?).

Selkälihas-biisi kestää ehkä kymmenen minuuttia - tai siltä se ainakin tuntuu. Olenko mä sitten tehnyt edellistä ohjelmaa liian pienillä painoilla, kun uuden ohjelman myötä vasta tuntuu, että ne selän lihakset tekevät ihan oikeasti töitäkin? Kummallista.

Edellisessä ohjelmassa mä vihasin olkapää-treeniä. Mä _niin_ vihasin sitä. Luulin vihaavani sitä vielä eilenkin, mutta nyt jälkeenpäin ajateltuna se tuntuu yhdeltä koko pumpin hauskimmalta osiolta. Mä vihasin sitä lähinnä sen takia, etten mä jaksanut. Mulla oli kilon painot ja silti mä en vaan jaksanut. Huomasin, miten vähän mä olen elämässäni joutunut olkalihaksiani käyttämään. Ne olivat varmaan jo surkastuneet...! Ei siis ihme, etten mä jaksanut.

Nyt mua ärsyttää ihan muut asiat: pumppi on kuulunut säännöllisenä osana mun elämääni jo pitkän aikaa, mutta EDELLEEN mun olkalihakset ovat heikot. Mä en edelleenkään jaksa. Missä mättää? Tämä harmittaa mua ihan todella, koska uuden ohjelman olkatreeni on ihan huisin hauska! Ensin punnerretaan, sitten on vähän vipunostoja, rotaattoreita, lisää punnerruksia ja lopuksi vielä pystypunnerruksia. Arvatkaa onko ärsyttävää ja vittumaista, kun tekisi mieli tehdä ja tehdä, mutta kun ei vaan jaksa. Vaikka mä väännän hampaat irvessä, annan aivan kaikkeni, niin ei. Ja millä painoilla mä niitä edelleen teenkään? No kilon painoilla! Jotenkin säälittävää. Perkele.

No, kai se sitten vaatii vain lisää treeniä.

Loppuun vielä uuden bodypump-ohjelman aivan mahtava ja psykedeelinen olkalihas-biisi (joka osittain lisää mun ärsytystä: vaikka on hyvä, liikkeisiin mukaansa tempaava biisi, niin silti mä en jaksa!)!

Blood is pumpin


Kommentit

  1. Sulla olat, mulla ojentajat. En tajua mikä niissä mättää!

    Eiköhän tää tästä.

    VastaaPoista
  2. Olkapäät on usein etenkin naisilla heikosti kehittyvä lihasryhmä.olkapää liikkeissä etenkin vipunostot eri suuntiin ovat hyvin raskaita liikkeitä eikä "pienten" n.3kg painojenkaan käyttäminen pelkässä salitreenissä ole häpeä.olkapäätä tulee treenata monipuolisesti ja muistaa että esimerkiksi punnerrus ottaa olkapään etuosaan jolloin olisi hyvä tehdä liike myös olkapään takaosalle esim.vipunostoja taakse.hiljaa hyvä tulee.itsellä vei 3 vuotta saada pyöreät olkapäät :)

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Sana vapaa!

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Omaisten suusta kuultua

Bergamo Historic Gran Prix

Tie pohjoiseen - Kaunis Senjan saari

Kotimatka ja kolikkosuihkut

Mary Kay