Kevään GoGo-kokemuksia

Mä olen viime aikoina ollut huisin villi ja kokeillut kaikkea uutta - ja hauskaa!

Heti siitä lähtien, kun mä itselleni haalin GoGo:n jäsenyyden, mä vähän niin kuin jämähdin paikalleni. Mä rakastuin kertaheitolla vaativaan bodypumpiin ja shäbämmiin, satunnaisesti myös rennon letkeä zumba-tunti kuului viikon liikuntaohjelmistoon. Kävinhän mä testaamassa esim. bodycombatin ja vaikka se jollain tasolla hauskaa puuhaa olikin, mä en innostunut enää toiselle tunnille. Nämä ensimmäiset kuukaudet GoGo:n asiakkaana jäivät siis varsin yksitoikkoisiksi, vaikka eivät tosin turhanpäiväisiksi.

Huhtikuun kolkutellessa ovelle edelleen varsin hyisenä, mä päätin tutustua hieman laajemmin GoGo:n monitpuoliseen tarjontaan.

Ekana mä kävin kokeilemassa GoGo:n Dancemixiä. Sen oli tarkoitus olla pehmeä lasku todellisuuteen, ja sitä se kyllä olikin, vaikka hikeäkään ei voinut välttää. Dancemixissä oli kyse rennon tanssin turvin matkustamisesta ympäri maailman, aina New Yorkin jazz-klubeilta argentiinalaiseen tangoon, pohjoismaalaiseen valssiin ja intialaiseen käärmetanssiin.

Dancemix oli loistava "laji" hakea takaisin hetken aikaa kadoksissa ollutta kehon liikkuvuutta. Tunnin jälkeen mun keho tuntuikin lähinnä holtittomalta ja se oli ihanaa! Vaikka tuskin yhdelläkään GoGo:n tanssitunnilla pääosassa ei olekaan täydellinen koreagrafia, vaan hauskanpito ja liikkeessä pysyminen, huomion kiinnittyminen oman kehon liikkuvuuteen ja taipuisuuteen oli jännittävää. Rasittavuusasteeltaan Dancemix tuntui tähän mennessä kevyimmältä Gogo-tanssilta. Shäbäm on ollut ehdottomasti rankinta ja zumba asettuu mukavasti näiden kahden välimaastoon.

Toinen uusi kevään tuttavuus on bodystep. Nostaa pienen hymyn huulille, kun muistelen tätä elämäni ensimmäistä bodystep-tuntia. Mä olin vissiin aika komeasti retkellä sillä tunnilla: liikkeessä oli melkeinpä mahdoton pysyä mukana ja meikäläisen motoriikalle oli muutenkin vähän liikaa ne koreografiat. Kuinkahan monta kertaa mä meinasin kompastua steppilautaan? Hävetti ihan pikkusen.

No, sekoilustani huolimatta bodystep vaikutti kivalle ja ennen kaikkea tehokkaalle liikuntamuodolle. Musiikki oli jälleen kerran valittu oikein ja liikkeet, siitäkin huolimatta etten mä niitä ihan heti sisäistänyt, olivat hauskoja ja isoja. Kahden ensimmäisen kappaleen jälkeen mä olin aivan puhki ja poikki, valmis siis luovuttamaan (en kuitenkaan heittänyt hanskoja tiskiin). Hyväksyin jälleen kerran sen tosiasian, että mulla on ihan onneton kunto. Niin, bodystep on siinä kohtaa varmasti mielettömän koukuttava laji, kun kunto on kohdillaan...!

Kolmas aivan uusi juttu mulle on ollut kahvakuulailu. GoGo:n kahvakuula-tunnit kestävät yleensä 30 minuuttia, mutta ovat kyllä sitäkin tehokkaampia. Tykästyin myös tähän lajiin kovasti, vaikka seuraavana päivänä olikin lähes mahdotonta saada pujotettua paita pois päältä. Treenasin puolituntisen kahdeksan kilon kuulalla, vaikka aluksi olinkin uhonnut aloittavani vaivaisella neljän kilon kuulalla. Kahdeksan kiloa taisi kuitenkin olla juuuuuuri sopiva mötikkä meikäläisen aloittelijan kouraan, sillä kaikki liikkeet oli mahdollista tehdä loppuun asti, mutta silti hampaat irvessä ja luovutus mielessä.

Nyt on sitten paljon uutta ja kivaa ohjelmistossa, kun starttaa operaatio Kesäkuntoon... .... 2020.

Suosittelen edelleen kaikille tutustumista GoGo:n ihmeelliseen maailmaan! Loppuun halukkaat voivat käydä tsekkaamassa muutaman kuvan koti-GoGo:ni uutuuttaan kiiltävistä tiloista täältä!

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Omaisten suusta kuultua

Suosikkikuvat TOP40

Bergamo Historic Gran Prix

Tie pohjoiseen - Kaunis Senjan saari

Kotimatka ja kolikkosuihkut