Parasta minussa

Tapanani ei ole kamalasti kehuskella itseäni; mä olen varsin vaatimaton persoona ja jos joku mua joskus kehuu, mä saatan vaivaantua asiasta kovastikin, mutta...

Sain blogihaasteen Jenniltä blogista Lainakengissä. Tämä onkin ensimmäinen blogihaaste ikinä, jonka olen ihan henkilökohtaisesti saanut!  Homma menee tähän tapaan: Kirjoita itsestäsi kahdeksan asiaa, joista pidät. Ulkonäkö/luonne/taito/mikä vain. Nyt on lupa kehua itseään! Laita haaste eteenpäin ainakin yhdelle bloggaajalle. 

Parasta meikäläisessä siis on... 
Kippis ja kulaus!

1. Olen äärettömän ylpeä mun ruskeista silmistä, ne ovat ehkä parasta mun kehossa. Suomalaisten yleisin silmien väri taitaapi olla sininen, joten on kiva poiketa hieman massasta. Yhtään kotiinpäin vetelemättä, ruskeat silmät ovat ehkä lumoavimmat kaikista.

2. Mä olen luonteeltani kiltti ja rauhallinen. Osaan toki myöskin innostua, olla hulvaton ja itse omituisuuskin, mutta suurimmaksi osaksi mun arkiminäni on hyvinkin hillitty. Erittäin hyvä piirre ottaen huomioon, että olen hoitoalalla, jossa tarvitaan kärsivällisyyttä ja rauhallisuutta. Lisäksi olen kova tyttö hymyilemään, ja kun mä hymyilen, mä hymyilen aidosti, koska en osaa hymyillä epäaidostikaan.

3. Taiteellisuus. Mä olen aina tykännyt piirtää, maalata, kirjoittaa, askarrella... käsin näpertely on aivan huisin hauskaa - ja kai mä sitten olen siinä hyväkin. Vuoden verran jopa opiskelin kuvataidetta (erilaisista maalaustekniikoista valokuvauksen kautta performanssiin) Oriveden opistolla, hain kuvataidelinjalle amk:hon, mutta en sitten päässyt pääsykokeita pidemmälle. Kirjoittaminen on myös aina ollut lähellä sydäntä, melkeinpä enemmän kuin piirtely ja maalaaminen. Mulla siis vissiin on aika hyvä mielikuvitus. Taiteellisuus lienee peruja äitin puolen suvusta; mummi oli taitava piirtäjä, serkulla on myöskin maalaussilmää.

4.  Tiedän, mitä haluan. Monella tuntuu olevan ongelmana, etteivät he tiedä, mitä he haluavat elämältä ylipäätänsä. Mulla asia on ollut oikeastaan jo aika pitkään selvillä. Mua ei harmita, etten mä silloin aikoinaan päässyt opiskelemaan kuvataidetta, koska nyt mä olen tajunnut olevani ihan oikealla, juuri mulle tarkoitetulla alalla. Tiedän, että mä haluan tehdä töitä hoitoalalla pitkään, saatan ehkä jatkokouluttaa itseäni sairaanhoitajaksi, kenties fysioterapeutiksi, jalkahoitajaksi... siinä ohessa mä haluan matkustaa, kokea maailmaa, perustaa perheen ja sitten vanhana muistella sitä kaikkea. Ainoa ongelma on näiden kaikkien asioiden yhteensovittaminen.

5. Olen oppinut riitelemään. Mä olen ollut aina ihan onneton riitelijä. Passiivinen ja tuppisuinen mököttäjä, joka ei osaa sanoa, miltä jokin asia milläkin hetkellä tuntuu. Olen tätä vielä joskus nykyisinkin, mutta suurimmaksi osaksi mä osaan kyllä sanoa, jos jokin asia pännii eikä mua haittaa, jos se saa aikaan riidan jonkun kanssa. Tai tottakai se haittaa, en mä halua riidellä kenenkään kanssa, mutta se ei pelota enää niin kuin aikaisemmin.

6. Pidän kodin siistinä. Okei, kuka tästä nyt ei välillä laistaisi? Kyse on enemmänkin sellaisesta terveestä siisteyden ylläpitämisestä kuin aivottomasta pakkomielteestä tai äärimmäisestä välinpitämättömyydestä. En väitä olevani innokas siivooja, mutta vihaan huonekalujen päällä roikkuvia vaatteita, avopuolison treenikassia eteisen lattialla ja epämääärisesti hyllyille kasattuja tavaroita. Välillä kyse saattaa olla pakkomielteestäkin, etenkin siinä kohtaa, kun hedelmät ovat hedelmälautasella väärin aseteltuina, mutta... ainakin meillä pysyy tavarat paikoillaan - ainakin suurimmaksi osaksi.

7. Olen tehnyt elämäntaparemontin, niin kuin moni jo tietääkin. Reilu vuosi sitten aloitettu elämäntaparemontti piti sisällään ruokavalion ja liikkumistottumuksien muutoksen. Vaikka satunnaisia repsahduksia tapahtuukin edelleen, mä olen pystynyt pitämään uudet elämäntavat yllä parhaani mukaan. Terveellisen elämän saralla mä olen aivan eri ihminen kuin kaksi vuotta sitten ja tästä jos mistä olen varsin ylpeä!

8. Toteutin unelmani ja matkustin Nepaliin. Ehkä ensimmäinen ja pitkäaikaisin haaveeni kävi toteen. Mä tein sen!

Haastan Eriikan ja Saappaattoman kissan

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Omaisten suusta kuultua

Suosikkikuvat TOP40

Bergamo Historic Gran Prix

Kotimatka ja kolikkosuihkut

Tie pohjoiseen - Kaunis Senjan saari