Ponnistus kohti hoikempaa (ja terveellisempää) kesää!

Ikävä tosiasia on nyt se, etten mä ole liikkunut Nepalin reissua lukuunottamatta yli kuukauteen mihinkään. Pari kertaa olen käynyt lenkillä. Nyt on kuitenkin aika taas sille jo kuuluisaksi ehtineelle muutokselle!

Hetken aikaa mä jo ehdin pelätä, että Nepalista oli tarttunut mukaan jonkin sortin parasiitti, sillä reissun jälkeen mun paino tippui yli kilon ilman, että mä siis edes tein mitään. Olin varma, että mun suolistossa möngertää ties minkälainen matonen varastaen mun ravintoaineita. Koska paino ei sitten enää tippunutkaan, mä päättelin, että olin ehkä hieman ylireagoinut... toisaalta, liikunnan puutteesta ja ainakin näin pääsiäisen tienoilla runsaasta herkuttelusta huolimatta mun paino ei ole noussutkaan.

Matkan jälkeen mulla alkoi seitsemän päivän työputki, josta kolme viimeistä olivat yövuoroja. Olin siis nollaavasta lomastani huolimatta aika väsynyt pitkään. Yövuorojen jälkeen mulla oli yksi vapaa päivä ja taas pari päivää töitä. Nyt kun takana on kolme vapaapäivää, mieli alkaa ihan oikeasti olla jo sillä virkeystasolla, että päätin tänään jatkaa GoGo-harrastustani. Kävinhän mä maaliskuun aikana kerran pumpissa, juuri ennen matkaa. Nyt mulla on taas kovastikin energiaa ja se on hyvä! Tänään ajattelin tutustua Dancemixiin, joka on sekoitus streetiä, showdancea, hiphopia, jazzia ja nykytanssia (vaikka mä en voi nykytanssia sietääkään).

Lisäksi löysin Koskenpäältä käsiini aivan mielttömän herkullisen reseptikirjan nimeltä Kevytkeittiön parhaat. Siellä oli niin mehevän oloisia, terveellisiä ja monipuolisia ruokaohjeita, että saattaa olla, että asun keittiössä tämän kevään. Kirjassa on siis lähinnä sydänystävällistä ruokaa, paljon kasviksia, kanaa ja kalaa, mutta karppaajalle se tuskin sopii. Tänään ajattelin tehdä vuohenjuustopaistosta (185kcal/annos).


  • 1 kg kypsiä perunoita
  • 3 kananmunaa (koska Tampereen kaupoissa ei jostain kumman syystä ole kananmunia ollut ainakaan viikkoon, korvaan munat vedellä ja täysjyvävehnäjauholla)
  • 2 dl kermaviiliä
  • 2 dl rasvatonta maitoa
  • 1 tl suolaa
  • valkopippuria
  • 150 g vuohenjuustoa
Laita viipaloidut perunat vuokaan. Yhdistä kananmuna, kermaviili, maito ja mausteet ja kaada seos perunoiden päälle. aseta vuohenjuustosta leikatut kiekot päällimmäisiksi ja paista uunissa 180 asteessa n. 40 minuuttia, kunnes täyte on hyytynyt. 

Hyvin yksinkertaista, mutta varmasti tooooosi herkullista!

Kommentit

  1. Munat on vähän jokapuolelta loppu. Vissiin ton häkkikanaloiden kieltämisen takia. Ja hamstraamisen. Salessa oli vielä kymmenkunta pakettia jälellä, just ostin niin saan makaroonilootan tehtyä :P

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Sana vapaa!