Pumppia läpi kesän!

Olipa ihanaa käydä BODYPUMPISSA kolmen kuukauden tauon jälkeen! LesMillsiltä olikin juuri tullut ulos bodypump nro 82, joten mikäs sen oivallisempi ajankohta palata ihanan rakkaan harrastuksen pariin!

Tykkäsin uudesta ohjelmasta paljon, vaikka musiikkivalinnat eivät ihan kaikessa nappiin tuntuneet osuvankaan. Sarjat olivat kuitenkin kivoja - ja iisejä - ja mukaan oli mahtunut aivan uudenlaisiakin liikkeitä, ainakin ojentajille. Olenkin aina miettinyt, että miten bodypump-ohjelmia voi niin kovasti muutella, kun lihasryhmät kuitenkin pysyvät samoina, mutta näköjään jokaiselle lihasryhmälle löytyy useampikin tapa treenata. Ainut, mikä tuntuu pysyvän aina samana, on pers- ja reisilihakset. Niissä vaihtuu vain rytmi. Tosin, askelkyykkyjen sekaan oli eksynyt hauskoja hyppyjä, joita mä en ihan heti tainnut täydellisesti haltsata!

Mulla on taas aivan uudenlainen draivi päällä. Ajattelin palata säännölliseen pumppailuun, aluksi nyt ainakin parina kertana viikossa. Yksi suurimmista motivoijista taitaa olla se, että eilisessä pumpissa otin rohkeasti samat painot kuin silloin joskus, kun viimeksi treenasin. En tiedä, johtuiko se kaikki siitä, että sarjat tuntuivat ihkauusina jotenkin helpommilta, vai siitä, ettei mun lihakset olekaan surkastuneet ilman pumppia (mistä sekin lie johtuu). Mä olin ihan äimänä, kun tajusin jaksavani samoilla painoilla kuin kolme kuukautta sitten! Ainut, mikä tuotti ihan oikeaa tuskaa ja ajoittaista luhistumista oli hauikset. Kaikin puolin oli kuitenkin lohduttavaa, ettei tarvitse aloittaa sitä kaikkea ihan alusta.

Eilisen treenin tein seuraavilla painoilla (tangon molempien päiden yhteenlaskettu kilomäärä):

Reidet - 10kg
Rinta - 5kg
Selkä - 7kg
Ojentajat - 2kg + 5kg (suurin osa liikkeistä tosin tapahtui ilman painojen olevan edes käytössä)
Pakarat - 7kg
Hauis - 7kg (oli liikaa, 5kg olisi ollut sopiva)
Hartiat - 2kg (mun hartiat on surkeat)

Näyttää aika säälittävälle, mutta mulle nuo kilot ovat jo iso saavutus, ainakin kuukausien tauon jälkeen, kun miettii lähtötilannetta joskus tammikuun alussa. Jotta motivaatio treenaamiseen säilyisi läpi kesän, lupaan, että syksyllä päivitän ylläolevan taulukon. Toivotaan, että muutosta tapahtuisi, siihen parempaan suuntaan.

Miten mä niin vallan olin päässyt unohtamaan miten hauskaa tuo pumppi oikein on?!

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Omaisten suusta kuultua

Suosikkikuvat TOP40

Bergamo Historic Gran Prix

Kotimatka ja kolikkosuihkut

Tie pohjoiseen - Kaunis Senjan saari