Venyttelyn voima

Kävin tänään pyöräyttämässä päivän käyntiin GoGo:lla. Puolen tunnin kahvakuulailu ja päälle saman verran venyttelyä.


Mä en ole koskaan venytellyt riittävästi ja olenkin siksi aina ollut kankea kuin mikä. Sen kun yhdistää tähän mun pitkään vartaloon, niin olo on aina vaikuttanut jokseenkin kömpelöltä joka tilanteessa. Toki säännöllinen liikunta on auttanut lisäämään liikkuvuutta ja antanut uusia ulottuvuuksia näille mun raajoille, mutta silti mä tunnen oloni aina pökkelöksi. Puolen tunnin venyttely GoGo:lla tänään avasi taas mun työssä jämähtäneitä lihaksia niin, että liikeradat tuntuivat pitenevän välittömästi.

Olo oli ihana ja rentoutunut. Pitkistä, hartaista ja perusteellisista venytyksistä sai kaiken irti. Tietysti alla oli kahvakuulailu, joten lämpimät lihakset venyivät enemmän kuin tavallisesti - tai ainakin venytykset tuntuivat helpoilta. Tuntui, että keho venyy ihan miten sattuu.

Venyttely taitaakin olla sitten taas mun uusi juttuni. Mä haluan saada kehostani liikkuvan, venyvän ja notkean, jotta mun ei tarvitsisi enää kokea kehoani rajoittavaa kireyttä. Muutama kerta viikossa GoGo:lla perusteellista venytystä ja välipäivien minivenytykset iltaisin kotona tekevät pian varmasti ihmeitä ja helpottavat mm. työntekoa. Kehon pitenevät ja voimistuvat liikeradat sen sijaan tuovat taitoa tehdä tanssien (bollywoodin) liikkeet täydellisemmin.

Mä en jaksa odottaa, että mä olen notkeampi!

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Ol niingon gotonas!

Travel Always Finds a Way

Mary Kay

Omaisten suusta kuultua

Tie pohjoiseen - Kaunis Senjan saari