Viikon GoGo on bollywood!

Niin siinä sitten kävi, että nyt löytyi fitness-tanssien YKKÖNEN ikinä! Kävin muutama viikko sitten testaamassa sen ainoan tanssilajin, jota en ollut GoGo:lla vielä kokeillut. Hyvä, että kävin, sillä sydänhän sinne jäi.

Paul Danielin englanniksi vetämä bollywood-tanssitunti on helmi sen kaiken muun GoGo-sälän keskellä. Koreografiasta mies on tarkempi kuin muissa GoGo-tansseissa: joskus muuvssit käydään jo läpi ennen biisin alkua ja mies toitottaa niitä niin kauan, että edes jollain menee sinne päin. Se ei toisaalta haittaa, sillä tanssi on niin hauskaa, että lähinnä ärsyttäisi tehdä liikkeet miten sattuu. Onneksi mieheltä löytyy myös huumorintajua ja jos tyhmät suomalaiset eivät tajua jotain liikettä, niin sitten ei tajuta eikä se ole suinkaan maailmanloppu.

Kuva täältä.
Bollywood on tehokas fitness-tanssi, joka haastaa kevyesti vaikkapa shäbämin ja liikkeet ovat hauskoja kuin zumbassa konsanaan. Vaikka oikeastaan, zumban hauskuus ei ole mitään verrattuna bollywoodin intialaismeininkiin! Tosiaan, tanssin nimi jo kertoo hieman, minkälaista on se musiikki, jonka tahtiin pitäisi heilua. Sanotaan näin, että enempää Intiaan ei voisi pystyä pelkän musiikin avulla sukeltamaan. Mä luulin ärsyyntyväni tunnin mittaisesta bollywood-"vinkumisesta", mutta oikeastaan mä tunnen oloni aika kotoisaksi ja biisit on ihan oikeasti HYVIÄ (WTF!). Mä en tiedä, johtuuko mun tykästyminen sitten siitä, että musiikista tulee kansainvälinen olo tai ainakin jollain tasolla mä voin kaikin aistein tuntea sen intialaisen tunnelman.

Ah, mä voisin tunnista toiseen ja päivästä toiseen vaan bollywoodata. Tietysti se vaatisi astetta kovempaa kuntoa. Vaikka kuntoa ei vieläkään ole tarpeeksi, mä en voi bollywood-tunnilla jäädä vaan sivuun ja hengähtää. Mun on pakko mennä mukaan. Perkele, että voi olla jokin tanssi niin hauskaa!

Suosittelen kaikille GoGo:n kävijöille, jos yhtään pää kestää koreagrafian opettelua ja intialaista musiikkia!
No siinähän se meidän tanssimies Danny on! Kuva täältä.

Kommentit

  1. Huuteles mulle seuraavan kerran kun oot menossa!
    mie vihaan kaikkia tanssi tms juttuja (koska en osaa) ! mutta toisaalta tekis mieli käydä jotain kokeilemassa. jenppa ei suostu tulemaan enään ikinä shäbämi kokemuksen jäljiltä :D

    VastaaPoista
  2. Joo, no menee varmaan parin viikon päähän, kun tuota on vaan kerran viikossa keskiviikkosin ja oon ens keskiviikkona iltavuorossa :/ siis, en mäkään mikään koreografioiden ja motoriikan mestari ole, mutta... hauskaa on!

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Sana vapaa!

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Omaisten suusta kuultua

Suosikkikuvat TOP40

Bergamo Historic Gran Prix

Kotimatka ja kolikkosuihkut

Tie pohjoiseen - Kaunis Senjan saari