Kuuma kesä - ja muistoja edelliseltä

Näin kesällä sitä tulee bloggailtua vähän vähemmän, kuin yleensäkin istuttua tietokoneella. On paljon parempaa ja hyödyllisempääkin tekemistä - esim. itse olen innostunut kovasti oleilemaan auringossa. Etenkin nyt, kun viimein näyttäisi tulleen ihan oikea kesä! Musta onkin paljastunut oikea auringonpalvoja, vaikka Iltalehden sivuilla kovasti hehkutettiinkin vaalean ihon olevan niin in.

Siitä huolimatta, että mulla on astetta paksummat reidet, mä olen käyttänyt paljon lyhyitä hameita ja shortseja, ihan vain siksi, että nää mun koivet saisivat edes jotain väriä pintaansa. Se on ihan muiden ongelma, miltä se sitten näyttää... takapihalla olen äitynyt jopa ottamaan pelkissä bikineissä aurinkoa! Mulla onkin ihan uudet Stadiumista ostetut bikinit ja oon ihan in lööv niihin.

Tässä taannoin käyskennellessäni Stadiumissa (joka on muuten ihan mun ehdoton suosikki kaikista urheiluvaateliikkeistä) siellä oli niin paljon kaikkia ihania bikineitä, että mä meinasin mennä ihan sekaisin! Tänäkesänä mä olen alkanut ihan mielettömästi tykkäämään tämän mallisista bikineistä, mutta karu totuus on se, että mun tissit vaan on aivan liian isot tuon mallisiin. Ne eivät näytä yhtään hyvälle. Ei sitten ollenkaan.
Kesä maistuu tällä hetkellä todella makoisalle! Liikkuminen sujuu, ruokavalio pysyy kurissa (eilen söin tosin kolme korvapuustia, koska kollega oli niitä paistanut ja ne oli _niin_ hyviä!) ja elämä hymyää kovasti muutenkin!

Kun Nisse varastettiin...
Jos nyt jostain pitää valittaakin, niin siitä, että käräjäoikeus jaksaa edelleen pommittaa mua mun auton varkauteen liittyvissä asioissa. Varkauteen, joka tapahtui vähän vajaa VUOSI SITTEN alkusyksystä. Sitä ja tätä ja tuota, tervetuloa käräjäoikeuteen todistamaan, läsnäolo pakollinen ja plaa plaa plaa! Luojalle kiitos, läsnäolopakko tarkoittaa vain sitä, että mun pitää olla tavoitettavissa tiettynä päivänä tiettyyn kellon aikaan puhelimitse. Muuten mä saan jonkun saakelin SAKON. Voi helvetti. Ihan kuin mä enää edes muistaisin, mitä tuolloin on tapahtunut ja millon ja mitä, koska ihan kuin mua kiinnostais enää koko paska!

Koko juttu oli kuin suoraan C.S.I:stä! Mun auto pöllittiin viime elokuussa, syyskuussa (?) ja seuraavana päivänä se löytyi n. kolmen sadan metrin päästä jonkun random-tyypin parkkiruudusta, aivan putsattuna. Ovistakin oli jäljellä ainoastaan ulkopellit. Mä en ole koskaan nähnyt autoa, joka olisi putsattu niin siististi. Sinne menivät mun ihana Marimekon heppa-sateenvarjo, MÖLKKY, cd-levyjä, soittimet, kaiuttimet, TUHKALUUKUN KANSI, TURVAVYÖT.... ttu, KAIKKI, mikä vaan oli irti saatu.  Ovien sisäpaneelit, sivupaneelit, turvatyyny... ihan kaikki.

Sen sijaan, mä löysin autosta omituisen, ulkomaalaismerkkisen oluttölkin ja avainnipun, jotka eivät todellakaan kuuluneet mulle. No, minähän sitten rehvakkaana ilmotin poliisille, että täällä on tämmöisiä todistuskappaleita. Poliisi pyysi tuomaan ne tutkintaan. Meikäläinen meni saakeli kumihansikkaiden kanssa autoon ja nosteli avainnipun ja oluttölkin paperipussiin ja kiikutti poliisiasemalle. Vaikka mä ajattelin, että siitä ei ole lopulta mitään hyötyä, mä kuitenkin yllätyin kuullessani, että tölkistä saadun DNA-näytteen perusteella tekijä oli saatu kiinni! Siis WTF! Näinhän siis ei käy kuin telkkarin poliisisarjoissa...!

Ja nyt kaveri on sitten käräjäoikeudessa. Ihan oikein sille, mutta silti mä en jaksaisi enää paneutua koko aiheeseen. Mulla ei enää ole edes koko autoa. Mä en vaan jaksa kiinnostua enää, vaikka olisikin ihan oikein tälle tyypille joutua vastuuseen teostaan. Äh. Ei vaan kiinnosta!

Mua kiinnostaa vaan tää kesä ja sen kaikki pikkumukavuudet! Elokuussa mulla alkaa loma, ja jos vaan nykyinen auto on siihen mennessä katsastettu ja huollettu, niin meikäläistä odottaa vallan mahtava tiematka (tunnetaan myös roadtrippinä) ympäri Suomen! Jihaa!

(lyödäänkö vetoa, että joku tän autovarkaan kaveri eksyy tänne ja tunnistaa mut ja tulee kostamaan mun ilmiannon)
(vaadin päästä todistajan suojeluohjelmaan!)

Kommentit

  1. Riina rakas mie muista kyseisen illan! :D Oltiin Kallella ryyppäämässä ja bagia pelaamassa. Lähin aikasemmin kotiin ku aamulla oli töihin meno ja eihän se Nissani aamulla ruudussa ollu. :(

    VastaaPoista
  2. Mä niin himoitsin noita samoja biksuja stadiumissa. Ei ollut enää vain omaa kokoa :/

    http://tuplaongelma.blogspot.fi/2012/07/versatile-blogger-award-pt-jenniemi.html

    VastaaPoista
  3. Hou. Mielenkiintonen toi autonvarastamistarina. Oisit voinu kirjottaa tästä ihan oman tekstinsä! :D

    Joten jos joskus on tylsää, niin veisteles tästästäkin jotain. Plus että palan halusta tietää, miten toi prosessi etenee.

    Mua vähän kiinnostaa nää rikosjutut. :D

    VastaaPoista
  4. Joo, täytyy pitää mielessä. Vaikka alkaakin vaan ketuttaan, kun ajattelee koko juttua. Rassaavaa tommonen autojen varastelu :/

    Hitto, kun ois tajunnut vaatia tekijältä korvauksia henkisistä kärsimyksistä :D

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Sana vapaa!