Lomarahat tuli - ja meni!

Elämäni ensimmäiset lomarahat pasahtivat kuun vaihteessa tilille. Mietin pitkään, että mitäs mä niillä tekisin. Ajattelin, että sellainen summa olisi hyvä säästää vaikka Tansanian reissulle, mutta kuinkas siinä sitten kävikään. Mä tein rahoilla jotain ihan muuta... vihaan "hei-ostin-tänään-tällaisen"-päivityksiä blogeissa, mutta sorrun nyt siihen itsekin.

Tässä taannoin stressasin uuden puhelimen ostoa. No, nyt mulla on sitten uusi luuri. Tilasin Gigantista, tuli postissa kahdessa päivässä ja maksoi alle satasen, harvinaisen kätevää siis. Puolikosketusnäytöllinen Nokia C2-02-luuri jaksaa jekuttaa mua uusilla ominaisuuksillaan vielä varmasti pari kuukautta. On tässä totuttelua taas kerrakseen, mutta ihan kätevältä puhelimeltahan tuo vaikuttaa - ilman minkäänlaisia überominaisuuksia!


Olen jo pitkään haaveillut uudesta objektiivista kameraan. No, tilasinpa Gigantista sitten sellaisenkin. Samyang 8mm F3.5 FISH-EYE CS-objektiivi maksoi päälle kolmisen satkua enkä mä tiedä, mitä mä sillä oikeasti teen, mutta ainakin kuvaamisesta tuli heti hauskaa! Alla pari kuvanäytettä itse objektiivista ja sen hauskasta kalansilmä-tehosteesta.





Ideaparkissa vierailtuani mukaan lähti lainkaan empimättä tämä hauska Ford Ferguson-traktori- naulakko Villa Rosmarinista. Taisin olla maalta kotoisin, kun en kerran voinut vastustaa. Hintaa oli sellainen 9,90e, about.
Mun piti ostaa Ideaparkin Tapaksesta syyskengät ja mä ehdinkin ne jo maksaa (kun vihdoin löysin kivat nilkkurit), kunnes mä sitten Prismassa tajusin, että kengät hälyttää ihan perkeleesti poistuessani liikkeestä. Siinä sitten vartijakin saapui paikalle ja selvisi, että kengän rakenteeseen on upotettu hälytysjärjestelmä ja että liikkeessä olisi laite, jolla sen saisi deaktivoitua. No, minä raahauduin toiselle puolelle Ideaparkia Tapaksen liikkeeseen kuullakseni vain, ettei heillä ollut deaktivointiavainta (?). Sain rahat takaisin ja jätin kengät tiskille. Todella omituista, että tehdas asentaa kengän rakenteeseen hälytysjärjestelmän, mutta ei ei vaivaudu lähettämään liikkeeseen laitetta, jolla sen saisi kytkettyä pois!

Koska oli murheen murtama, päätin ilahduttaa itseäni parilla Vilan neuleella. Hintaa tuli yhteensä sellanen satku.


Viimeisenä Ideaparkin reissulta mukaan lähti... sähkötupakka. Nicopointin pisteet sijaitsevat Ideaparkin sekä Tampereen että Hämeenlinnan päädyissä ulkona. Eräs työkaverini oli hakenut sieltä itselleen leikkiröökin ja koska itsekään en koe tupakointia kamalan tärkeänä, mutta sitäkin koukuttavampana, päätin kokeilla itsekin (+ että kaveri saa nyt täysin ilmaisen kuukauden, koska oli suositellut mulle kyseistä puljua).

35 eurolla kuussa saan saman määrän nikotiinia kuin mitä tällä hetkellä + harmitonta vesihöyryä (varmasti olisi ulkomailta löytynyt halvempiakin diilejä, mutta tämä oli jotenkin niin kätevä ja matkan varrella. Nytkin säästää jo melkoisen summan!).  Mukaani sain heti askin, usb-laturin ja akun. Filtterit (1 filtteri = 1 röökiaski), joita saan parikymmentä kerran kuussa, tulevat n. reilun viikon päästä tilauksesta. Soppari ei ole sitova.

Täältä löytyy siis jälleen ajankohtaista luettavaa. Joko alkais onnistumaan...

Kokemuksia sähköröökistä jaan heti, kun filtterit saapuvat kotiovelleni!




Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Omaisten suusta kuultua

Suosikkikuvat TOP40

Bergamo Historic Gran Prix

Tie pohjoiseen - Kaunis Senjan saari

Kotimatka ja kolikkosuihkut