Ensilumi!

Oh, viime yönä oli tuiskuttanut Tampereelle ensilumen. Kyllähän tätä jo odotinkin kovasti, vaikka aktiivisena autoilijana lumi ja talvi eivät ehkä olekaan ihan niin hauskoja asioita. Eilen aamulla yövuorosta lähtiessäni meidän auto osoitti ensimmäisen kerran talven tuloa: keskuslukitus ei avannut etuovia, vaan mä jouduin ryömimään ensin takapenkille ja avaamaan sisäpuolelta manuaalisesti kuskin puoleisen oven, huoh.

Sain viikolla Jotexilta tilaamani joulukoristeet. Kyllä, joulun odotuskin on jo tässä suunnassa alkanut. No, pakkohan se oli, kun sai alennusta 30 prosenttia! Oh, odotan jo sitä aikaa, kun saa aloittaa joululaulujen kuuntelemisen... valkoinen maa ei kauheasti lievitä tätä joulufiilistä, mutta ainakin on vähän valoisampaa. Vaikka tykkäänkin kovasti pimeästä syksystä, on lumentulo silti aina ihanaa juurikin valon vuoksi. Etenkin tänävuonna odotin lumen tuloa jotenkin erityisen kuumeisesti, sillä syksy ei ollut paras mahdollinen, myönnettäköön se. Satoi aavistuksen liikaa. Ei ollut tarpeeksi kuulaita ja kirkkaita syyspäiviä, jotta ruska ja väriloisto olisivat päässeet kunnolla oikeuksiinsa.

Ensilumen saattelemana aion piakkoin painua sulkapallosalille. Tämän jälkeen olisi tarkoitus päräyttää junalla melko extempore-ideana Poriin Kotiteollisuuden keikalle. Mun työkaveri on ehkä kaikkien aikojen kovin KT-fani ja tarkoitus olisi nyt minunkin sitten menettää KT-neitsyys. Odotan kovasti.

Mutta miksi en odottaisi? Olen tänä syksynä elänyt kai uudestaan villiä nuoruutta. On tullut juhlittua paljon. Todella paljon. Liikaa. Melkein hävettää. Osa hävettääkin, osa naurattaa ja loput sitten vaikka molempia. Mä en tiedä, mitä mulle on tapahtunut. No, ainakin se, että alkoholin kulutus on ollut sitä luokkaa, että ei ihmekään, että paino alkaa nousta. Mä en ole tällainen, vaikka juhlista pidänkin kovasti. Mitähän tästä tulee. Hauskaa on ollut. Miksi mä en toisaalta saisi nyt repiä kaikkea irti elämästäni, kun ei ole toistaiseksi mitään rajoittavia tekijöitä, kuten lapsia?

Öh, no tänään lupaan olla kiltisti.

Yeah right.




Kommentit