Mary Kay

Hei taas pitkästä aikaa! Hiljaiselo blogissa viime päivien aikana on johtunut puhtaasti siitä, että ei ole ollut oikein aikaa kirjoitella mitään, vaikka asiaa kyllä varmasti olisi ollutkin. Viime viikon alussa oli kaikenlaista menoa, ei oikein ehtinyt olla edes kotona. Loppuviikosta olin tuon avopuoliskon kanssa Kuopiossa "pikkujouluilemassa" (en siis voi sanoa, että elämäntavat olisivat olleet terveellisimmästä päästä). Vähän jännitti meidän ferrarin puolesta, miten se jaksaa hyrrätä niin pitkän matkan, mutta ihan turhaan! Meidän Toyota-poika jaksoi oikein mainiosti!

Tiistaina ystäväni tarjosi sekä minulle että muille kavereilleen pienimuotoista naamahemmottelua. Paikalle saapui Mary Kay - ihonhoitokonsultti, joka vei meidät syvälle ihon alle kasvojen ihon puhdistuksessa ja kosteutuksessa. Teimme itsellemme konsultin ohjeistuksella kasvojen puhdistuksen, kosteutuksen ja lopuksi valitsimme jokaisen iholle oikean sävyisen, kosteuttavan ja suojaavan värivoiteen. Kovasti olin päättänyt etukäteen mielessäni, etten mä mitään ainakaan sitten osta, mutta koska mun kasvojen iholle tapahtui jo ensimmäisen puhdistuksen jälkeen jotain aivan käsittämättömän positiivista, mulla lähti neljä putelia tuotteita mukaan!

http://marykayfoundation.org
Mulla kasvojen iho on sellainen sekalainen seurakunta, että mä olen jo aikaa sitten lopettanut kunnollisen puhidstusaineen ja kasvovoiteen (maalaisittain ihan vain naamarasvan) etsimisen. Poskipäät ovat kuivat, nenä kiiltää, leuka samoin ja koko kasvoja peittää raivostuttava couperosa. Yksikään meikkivoide ei ole koskaan peittänyt couperosaa eikä yksikään kasvovoide ole ollut riittävän kosteuttava tai päinvastoin kuivattava. Iho on aina tuntunut aivan vääränlaiselta.

Mary Kay - tuotteiden jälkeen mun iho oli kuin uudesti syntynyt. Näiden tuotteiden vaikutus itseasiassa perustuukin juuri sille, että iho ihan oikeasti "syntyy uudestaan". Puhdistuaine ja kosteusvoide kaivautuvat syvälle ihon alimpiin kerroksiin ja työntää päällään olevia ihokerroksia ylös päin. Kun epäkosteutetut, epäpuhtaat ja muutenkin huonot ihon kerrokset ovat työntyneet ihon pinnalle ja rapisseet pois, alta tulee esiin oikeassa suhteessa kosteutettu, terve iho. Iho vahvistuu ja näin ollen sen pitäisi myöskin lievittää couperosan oireita.


Mun kasvot eivät varmasti ole koskaan ollut niin pehmeät kuin tämän ensimmäisen puhdistuskerran jälkeen eikä mun kasvot ole koskaan ollut niin luonnollisen ja tasaisen sävyisä kuin juuri mun ihon värilleni valitun värivoiteen jälkeen. Olin haltioissani. Oliko joku vihdoin keksinyt jotain, joka tehoaisi mun omituiseen naamatauluuni?!

No, putelit tosiaan lähtivät mukaan ja olen niitä nyt n. viikon ajan käyttänyt prikulleen ohjeen mukaan: aamuin illoin olen puunannut naamatauluani puhdistusvoiteella ja levittänyt päälle kosteusvoidetta, aamuisin tämän kaiken on vielä kruunannut värivoide, joka on korvannut tyystin mun käyttämän meikkivoiteen. Odotettavissa oli toki se, että aluksi iho saattaa mennä aivan järkyttävään kuntoon, kun alimmaiset, huonosti hoidetut ihokerrokset puskevat päälimmäiseksi. No, mun poskipäät kuivuivat ihan totaalisesti eivätkä ne vieläkään ole ihan kunnossa. Odottelen tässä siis kovasti sitä hetkeä, kun se kosteutusihme tapahtuu mun iholle. Jotain on jo ehkä havaittavissa...

Alkaa myös vähän epäilyttää, oliko koko juttu ihan huijaus vaan. Näiden mömmöjen, etenkin juuri värivoiteen, olisi tarkoitus peittää ihon punoitusta, tilanteessa kuin tilanteessa. Voi kuulemma käydä uimassakin ja naaman värille ei tapahdu mitään. No, kyllähän tämä ihan arkikäytössä toteutuukin ja tykkään siitä ihan tosipaljon! Jos kuitenkin ottaa vähän siideriä, niin sitä punaa ei kyllä sitten peitä mikään, ei ainakaan tätä meitsin couperosaa... tai sitten mä en vaan osaa käyttää näitä töhniä.

Mahtavasta ensivaikutelmasta huolimatta jää kuitenkin nähtäväksi, onko näistä aineista mihinkään. Koko setti (puhdistusvoide, kosteusvoide, värivoide, yö- ja päivävoide + jotain muuta sälää) olisi maksanut rapsakkaat reilut 300 euroa. Itse otin Basic setin, johon kuului siis vain puhdistusvoide, kosteusvoide ja värivoide, hintaa tuli sellainen +120 euroa. Silkkivoide tasoittamaan kasvoja värivoiteen alla esim. juhlia varten maksoi reilut parikymppiä. 

Onko lukijoilla kokemusta Mary Kay - tuotteista?

Kommentit

  1. Heips Olen mummu vuosimallia-41
    Nyt vasta löysin tänne! Olen todella hurahtanut näihin Marykay tuotteisiin Ihoni on todella hyvässä kunnossa ikääni nähden, olen käyttänyt reilut 4 kk. Joten suosittelen !

    VastaaPoista
  2. Juu, minäkin olen tykännyt. Paitsi että säännöllisen käytön piti vähentää couperosaa ihoa eikä näin kyllä ole käynyt, vaikka tuotteet käytössä olleet jo yli vuoden... mutta muuten tykkään. Ei haittaa pakkanen enää naaman ihoa, on niin pehmeä :)

    Suosittelen myös Mary Kayn meikki-iltaa! Vaikka minäkin jo useamman vuoden olen naamaani meikilla kohentanut, niin tuossa meikki-illassa vasta opin edes vähän meikkaamaan :)

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Sana vapaa!

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Ol niingon gotonas!

Travel Always Finds a Way

Omaisten suusta kuultua

Tie pohjoiseen - Kaunis Senjan saari