Vuosi 2012

Bongasin tällaisen hauskan gallup-tyylisen sydeemin blogista Tuplaongelma ja olin häikäilemätön varas ja kopioin sen tänne omaani! Tässä siis hieman edellisen vuoden yhteenvetoa höystettynä kuvilla, jotka eivät välttämättä liity aiheeseen muuten kuin että olen ottanut ne vuonna 2012.

P.S. Ennen kuin lähdette selaamaan, pyytelen jälleen anteeksi blogin hiljaiseloa. Suosittelen kuitenkin vilkaisemaan mun reissublogiin, johon voi kikkailla itsensä tuosta vasemmalta sivupalkista. Tansanian matka lähenee, joten kirjoittelen sinne ehkä enemmän stooria tällä hetkellä kuin tänne. Tulossa on myös kahden viikon virallinen tauko tähänkin blogiin, kun pääsemme tuon avopuoliskoni kanssa reissun päälle 14. tammikuuta!

Sitten asiaan...

1. Oletko saanut uuden ystävän tämän vuoden aikana?
Kyllä olen. Jos siis lasketaan ihmisen muuntuminen kaverista ystäväksi.

2. Oletko tehnyt jotain tänä vuonna, mitä et ole ennen tehnyt?

Löysin itseni ensimmäistä kertaa Euroopan ulkopuolelta. Aasia vaikutti niiiiin... sydämeltä!

Kathmandu


3. Oletko seurustellut tämän vuoden aikana?
No olen. 

4. Kerro pari parasta muistoasi tältä vuodelta?
Matka Nepaliin on kyllä ehdottomasti se ykkönen (jos joku sitä ei arvannut). Pari hauskaa illanistujaista kavereiden kesken, ekana näistä varmaan jokavuotinen Heinäfest heinäkuussa. Hyvän kaverin häät.

Patan, Durbar Square, Kathmandu Valley
5. Oletko riitaantunut kenenkään ystäväsi kanssa kuluneen vuoden aikana?
En. Kai.

1. Oletko muuttunut paljoa viimeisen vuoden aikana?
En varmaankaan. Tai kai mä olen vähän meneväisempi. Ainakin mennyt syksy on ollut yhtä hulinaa joka suunnalla! Ja tietysti sitä aina oppii uusia juttuja töiden saralla, joten kai sekin vähän vaikuttaa siihen, mitä mä olen. Itsevarmempi.

2. Oletko lihonut?
Olen, pari kiloa. Elämäntaparemontti on siis mennyt ainakin loppuvuoden osalta päin persettä ja siksi en olekaan siitä viime aikoina paljon puhellut blogissa. Ehkä uusi vuosi tuo sitten taas uutta motivaatiota, ainakin se mielessä pyörii koko ajan.

3. Oletko ollut elokuvissa YKSIN tämän vuoden aikana?
En.

Mustalahden satama, Tampere

4. Oletko ottanut tatuointia/lävistystä viimeisen vuoden aikana?

En.

5. Kuka oli paras uusi tuttavuus? 
Oh, täysin uusia tuttavuuksia ei ilmaantunut mitenkään ihan kamalasti. Paitsi yksi ihminen menneisyydestä, mikä toisaalta oli ihan positiivinen yllätys - ja kai sen voi laskea uudeksikin tuttavuudeksi. Sanotaan sitten vaikka se.

6. Piditkö uudenvuodenlupauksesi? 
En kai mä mitään luvannut... enhän? Ne ei nimittäin koskaan toimi. Tai kai siellä oli tämä perinteinen: kesäkuntoon 2012 - tai 2020.

7. Synnyttikö kukaan läheisesi?
No ihan hilkulla oli, mutta ei. *naur* Loistava vastaus, vaikka itse sanonkin!

8. Kuoliko kukaan läheisesi? 
Ei.


Hän isännöi Koskenpäällä!

9. Missä maissa kävit?
Nepalissa.

10. Mitä haluaisit vuodelta 2013 sellaista, joka ei onnistunut vuonna 2012?
No tää saamarin läski vois ihan oikeasti lähteä kävelemään!

11. Mikä päivämäärä säilyy muistissasi vuodelta 2012?
No varmaan se 11. maaliskuuta. Kun se oli se Nepal.

12. Vuoden suurin saavutuksesi?
Nepalin reissu edelleen, unelman saavuttaminen.

13. ...ja suurin epäonnistuminen?
Minähän en epäonnistu... no mitään suurta ei ainakaan sattunut. Jotain pientä nyt on aina. Kai tähän kohtaan voi mainita sen laihtumisen. Tai oikeastaan sen, ettei sitä tapahtunut.

Lapinniemen satama, Näsijärvi, Tampere


14. Kärsitkö vammoista?
Kesäkuussa iski alaselkäjumi ja olin pari päivää saigonilla. Huvittavinta siinä oli se, että päivälleen vuosi takaperin, kesäkuussa 2011 mulla iski samainen jumi, noidannuoli, samaiseen kohtaan. Se on se vuosittainen selkäsaigoni, joka pukkaa sitten varmaan ensi kesänäkin, 14. kesäkuuta...

15. Mikä oli paras asia, jonka ostit?
Lentoliput Tansaniaan. Ja tietysti meidän aamupalakeittiön pöytä ja tuolit Ikeasta. Syksyllä vihdoin ja viimein aloittamani Barbie-nukkejen keräily on tuottanut myöskin aikas kivoja ostoksia kirppiksiltä!

16. Mihin käytit suurimman osan rahoistasi?
Elämiseen: ruokaan lähinnä (ja sen huomaa!) ja bensaan.

17. Mistä innostuit eniten?
Reissaamisesta: ajatuksesta, että mä olen syntynyt reissaamaan. Haaveissa vain se puolen vuoden - vuoden irtiotto arjesta ja nokka kohti maailmaa...! Barbie-keräilystä (vaikka jotkut väittävät netin kummallisilla keskustelupalstoilla, että lelujen keräily olisi vinksahtaneiden ihmisten puuhaa... muttan niinhän mä olenkin, onko joku joskus väittänyt jotain muuta?)! Ajatuksesta muuttaa joskus Koskenpäälle ja hommata kanoja ja ylämaan lehmiä.

18. Vuoden 2012 ihmiset:
Avopuolisko, pari läheistä ystävää, muutama työkaveri ja se kaveri menneisyydestä. Ja aina tietysti perhe.

Näsinneula Lapinniemen sataman takana


19. Verrattuna tähän aikaan viime vuonna, oletko onnellisempi vai surullisempi?
En osaa sanoa. Samalla linjalla mennään eli yleisesti melko onnellinen olen. Se vähän hirvittää, sillä jotenkin tuntuu, ettei tällainen "positiivisuus" voi jatkua pitkään...

20. Lihavampi vai laihempi?
Lihavampi, pari kiloa vaa'alla, kamalan paljon peilissä. Ainakin omasta mielestä.

21. Rikkaampi vai köyhempi?
Pankkitiliote näyttää ainakin enemmän kuin tasan vuosi sitten tähän aikaan. Vaikka tämä lähihoitajan palkka ei miljoonia olekaan, olen mielestäni yllättävän paljon saanut massia säästöön! Toisaalta olen tehnyt (omasta mielestäni) laittoman paljon viikonloppuja (ei ole ollut lakisääteistä joka kolmannen viikonlopun vapaata) ja yövuoroja ja niitä etenkin viikonloppuisin. Sijaisena on tullut oltua töissä myös pyhät, joten kyllähän ne vaikuttaa tietysti heti tähän minimaaliseen palkkaan.

22. Mitä olisit toivonut tekeväsi enemmän?
Liikkumista olisi voinut harrastaa enemmän! Huomattavasti enemmän. Harmittaa, kun tietää, että nyt voisi olla ihan oikeasti vaikka 15 kiloa hoikempi, jos ei olisi antanut laiskuuden ja ainaisten herkkujen hiipiä takaisin elämään. Alku oli jo niin hyvä...

Puuvanhus Heräjärvellä


23. ...entä vähemmän?
Syömistä, etenkin herkkujen. Ja tuota syksyistä rilluttelukautta olisi voinut myös vähän rajoittaa. Vaikka hauskaa oli - ja hauskanpitohan ei ole koskaan kiellettyä - tulee silti vähän huono omatunto, kun ajattelee.

24. Miten aiot viettää joulun?
No, Koskenpäällä perheen parissa, jos vaan mahdollista! Aina kuin vaan mahdollista!

25. Jos voisit mennä ajassa taaksepäin ja muuttaa yhden hetken menneestä vuodesta, mikä se olisi?
Oh, no se syksyinen rilluttelukausi osittain. Olisin voinut kirjoittaa blogiakin enemmän toisaalta :)

26. Rakastuitko vuonna 2012?
Montakin kertaa! Mä rakastun aika usein kaikenlaisiin asioihin! Eri asia sitten, kuinka kauan ne rakkaudet kestää.

27. Kuinka monta yhden illan juttua sinulla oli?
Parikymmentä. No ei vais!

28. Mikä oli mieluisin tv-sarja, jota seurasit?
Mitä näitä nyt oli?! Game of Thrones! The X-Files (tuotantokausi 7/9 menossa!)! Loppuvuodesta Puhtaat valkeat lakanat! Salkkarit tietysti läpi vuoden, vaikka loppuvuodesta en olekaan niitä juuri seurannut...

29. Vihaatko tällä hetkellä ketään, jota et vihannut viime vuonna samaan aikaan? 
En. En minä ketään jaksa vihata.

30. Mikä oli paras lukemasi kirja?
Kaari Utrion Aatelisneito, porvaristyttö oli tosi hyvä! Kai noita oli muitakin hyviä, mutta suurena uus-Utrio-fanina ei nyt tule muutakaan mieleen!

31. ...entä musiikillinen löytö?
En mä oikein tiedä. Kai mä olen enemmän kuunnellut raskaampaa tänävuonna... tai sitten Jukka Poikaa. Palefacekin on hyvä!

32. Mitä halusit ja sait?
Varmaan paljon jotain pikkujuttuja. Ekana tulee mieleen Koskenpään keittiöremppa. Mun vanhemmathan siitä ovat puhuneet jo kauan, mutta mitään ei kai vieläkään olisi tapahtunut, jos mä en olisi vain ilmoittanut saapuvani maalaamaan lattiaa!

33. Mitä halusit, muttet saanut?

Syksyllä piti tehdä lyhyt reissu ensin Krakovaan ja sitten on-the-road-reissu Suomeen (molemmat mun piti tehdä all by myself), mutta ei niin sitten käynytkään. Auto vaikutti vallan epävakaalta ja se matka... no, se nyt ei vaan sitten onnistunut.

34. Mikä oli vuoden suosikkielokuvasi?
No voi. Niitä on tullut katsottua yllättävän vähän tänävuonna. Suomalaisista tulee mieleen Härmä, tykkäsin kovasti.

35. Mitä teit syntymäpäivänäsi?

Tarjosin vanhemmille, isoveljelle ja veljenpojalle isänpäiväkakkua täällä Tampereella.

36. Ketä kaipasit? 
Ihmisiä lähimenneisyydestä. Muistelin nostalgisia aikoja ja niihin liittyviä ihmisiä. Korpilahden mummiakin kaipasin.

37. Mikä tai kuka sai sinut pysymään järjissäsi?
Milloin mä nyt ylipäätään olisin ollut järjissäni? No varmaan suurimpana tekijänä voisin mainita avopuoliskon. Se aina palauttaa mut maan pinnalle (toisinaan ihan mukavaa, mutta yleensä melko ärsyttävää!)

Kommentit