Kesälaitumet taakse jäävät!



Ette ikinä usko, mistä löysin itseni tänä aamuna ennen kello yhdeksää? No GoGo:n SALILTA! Siis mitä hittoa? Minä. Salilla. Ennen kello aamu yhdeksää! Onko kuumetta? Tai muita kummia oireita? Mitä tapahtuu?!

Kai se on taas tämä alkava syksy tehnyt kepposiaan. Syksy on sitä aikaa, kun kaiken voi taas aloittaa alusta hyvällä omalla tunnolla. On virtaa ja energiaa - ainakin minulla, monet sen sijaan tuntuvat kärsivän jostain ihmeellisestä syysmasennuksesta, kun illat pimenevät ja säät viilenee. Omituista.

Nyt on kuitenkin aika palata kesälaitumilta takaisin todellisuuteen.



Tällä hetkellä mulla on aivan mahtava fiilis. Kesäleskeys on pian taas päättyvä ja tavallinen arki alkaa taas rullata. Siinä ohessa on kiva syödä terveellisesti ja kevyemmin - ja ennen kaikkea liikkua! Liikkua luonnossa, kun mätänevä vihreys alkaa tuoksua päätä huimaavan humalluttavalle ja saa pukea lämpimästi päälleen. Raahata kesän aikana levinnyt perse kuntosalille ja aloittaa kertyneiden kilojen karistaminen. Mutta, että KUNTOSALI?!

Viimeksi tässä päivityksessä en kovasti ainakaan tuota salitouhua puolustellut. Eksyin kuitenkin menneenä tiistaina avopuoliskoni kanssa salille ja siellä taisin saada iskun kallooni tai jotain. Se olikin aika kivaa! Niin kivaa, että minä, joka olen äärimmäisen aamu-uninen, kömmin ennen aamuyhdeksää yksin kuntosalille ja tunnissa treenaan tasaisesti jokaista ruumiin sopukkaa, mikä on vain mahdollista.


Onhan tuo vähän sellaista hakemista vielä, kun opettelee niiden kaikkien vempaimien käyttöä ja oikeita liikeratoja, mutta eiköhän tuo tuosta pikkuhiljaa (ellei tämä häiritsevänlaatuinen innostus nyt ehdi sitten lopahtaa ennen kuin on edes kunnolla päässyt oikeuksiinsa). Suurissa suunnitelmissani aion laatia itselleni jopa saliohjelman, jotta treenaaminen olisi mahdollisimman hyödyllistä. Ensin kiinteytys ja sitten pikkuhiljaa voima, tässä kai meikäläisen tavoitteet. Koska en tiedä juuri mitään oikeanlaisesta treenaamisesta, ohjelman laatimisen taidan sysätä tuon avopuoliskoni harteille, joka tuolla salilla on asunut jo muutamia vuosia ihan säännöllisesti.

Mutta siis... MITÄ!

Kommentit

  1. Heippa, olen ollut itse aikaisemmin erittäin tunnollinen ryhmäliikunnassa kävijä. Nykyään olen enemmänkin innostunut salista. Eilen minulla olo personal trainerille varattu 'ilmaisaika' jonka sain liittyessä. Voin sanoa,että erittäin valaisevaa vaikkakin olen salilla vuoden verran viihtynyt enemmänkin. Suosittelen siis ottamaan personal trainerilta muutama tunti. Itselleni ainakin hinnan väärti. Eikä ole niin riippuvainen ryhmäliikunnan aikatauluistakaan kun oppii ymmärtämään kuntosalin ilon. Voin sanoa että ei kenestäkään siellä käydessä tule lihaskimppu. Ryhmäliikunta ja sali tukevat toisiaan. Tsempit syksyyn!!

    VastaaPoista
  2. Juu, mäkin kannatin kovasti aikaisemmin ryhmäliikuntaa - sen jälkeen, kun olin murtanut ennakkoluuloni sitä kohtaan! Nyt tuo salihomma tuntuu jotenkin niin kivalle ja omalle, ainakin tällä hetkellä.

    Itse olen ollut jo puolitoista vuotta GoGon jäsen, joten kaipa sen personal trainerin ilmaistunnin saisi vieläkin kuitenkin... tosin mulla on tossa käsipuolessa ihan omakin, joten... :D

    (ja sille saa suuttua ihan vapaasti :D)

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Sana vapaa!

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Ol niingon gotonas!

Travel Always Finds a Way

Mary Kay

Omaisten suusta kuultua

Janoon kuolemisesta