Sunnuntaiaamun iloksi

5 asiaa, joita tarvitset päivittäin

1. Wc-paperi
2. Hiusharja
3. Deodorantti

En mä keksi enempää... en tarvitse puhelinta päivittäin, en tietokonetta tai televisiotakaan. Autonavaimia en tarvitse päivittäin enkä edes välttämättä mitään kauneudenhoitotuotteitakaan. Kyllähän edellä mainitut usein käytössä ovat, mutta ei se paniikkia lietso, jos en päivään saa käydä tietokoneella.

5 kirjaa, joita suosittelet

1. Stephen Hawking - Ajan lyhyt historia 
Jos yhtään kiinnostaa sukellus tämän maailmankaikkeuden ytimeen, niin ehdottomasti tämä lukulistalle. Jos fysiikka ja sen lait eivät ole se juttu, josta paljon tietäisit, suosittelen tämän teoksen rinnalle jonkinlaista tietosanakirjaa.

2. Väinö Linna - Täällä pohjantähden alla - trilogia
Tämä, jos mikä herättää tunteita. Tuhanteen sivuun nidottuna Suomen kipeä lähihistoria henkilöhahamoineen, jotka eivät voi jättää ketään kylmäksi. Akseli Koskela, lukuhistoriassani ainut fiktiivinen henkilöhahmo, johon olen ollut hieman rakastunut...

3.  Madventures - Kansainvälisen seikkailijan opas
Etenkin jos yhtään seikkailu kiinnostaa, niin Riku ja Tunna opastavat tässa kirjassa sitä urpointakin matkaajaa. Sen lisäksi, että kirjasta löytyy todella hyödyllisiä vinkkejä, on sitä höystetty sopivalla annoksella huumoriakin.

4. Kaari Utrion tuotanto - valitse siitä!
En ole edelleenkään päässyt yli tästä Utrio-ihastuksestani. Jotain niin koukuttavaa on noissa hänen kirjoissaan, vaikka pakko tosin myöntää, että lähes jokainen kirja voisi olla toisensa kopio. Päähenkilöt ovat lähes aina lähtöisin melko varakkaista perheistä ja heidän suurin valttikorttinsa elämässä on heidän lumoava kauneutensa. Aina he kuitenkin päätyvät onnettomaan avioliittoon, jonka yleensä pelastaa jokin kaukomailta saapuva komea mies, johon päähenkilö sitten rakastuu. Kuulostaa hyvin kliseiseltä ja ällömakealta, mutta en voi tälle innostukselleni mitään, sillä samalla, kun lukee tunteita pintaan nostattavaa tarinaa, oppii jotain myös 1300 - 1600-luvun Suomesta.


5 materialistista joululahjatoivetta

1.  Sodastreamer
Aikaisemmin tämäkin on kuulunut ultimaattisten turhakkeiden listalle. Kuka nyt ihan oikeasti tällaista tarvitsee? No minä... ainakin viime aikoina olen tästä tuotteesta kovasti haaveillut. Olisihan se nyt erihauskaa saada kuplavettä aina, kun haluaa (etenkin darrassa, jos se vichy-pullo on unohtunut edellispäivänä kauppaan)... mikä mua vaivaa?

2. Uusi vedenkeitin (mieluiten OBH Nordican Chilli-sarjaa)
Joo, vanha toimii ihan hyvin. Mitä nyt välillä ei mene pois päältä. Joku päivä se vielä sulaa, kun vesi kiehuu tarpeeksi pitkään.

3. Hiirimatto
Joku kiva, värikäs. Sellainen ihan tavallinen. Mulla ei oikeastaan edes ole omaa hiirimattoa, olen vaivihkaa ominut itselleni tuon avopuoliskon hiirimaton ja sekin alkaa olla reunoiltaan jo niin käpristynyt, että hiiren liikuttelu on pikapuolin - jos ei mahdotonta - niin hankalaa.

4. Lumikengät
En mä sitten viime keväänä käynytkään siellä alelaareilla kaivelemassa itselleni kivoja, nykyaikaisia lumikenkiä, vaikka niin oli tarkoitus. Olen kuitenkin edelleen vahvasti sitä mieltä, että se oli ihan huisin hauskaa ja vaativaa liikuntaa, joten kunnon välineet olisi hyvä olla. Toki niissä Koskenpäältä löytyneissä, 30 vuotta vanhoissa lumikengissä nyt mitään suurempaa vikaakaan ollut...

En mä keksi viidettä, kun en oikein tiedä, mitä mä haluaisin tai tarvitsisin.

(EDIT 31.10: Kyllä mä sen viidennenkin keksin! Mulla meni eilen illalla niin hermot juustopaketin muoviin, että yksi ehdoton joululahjatoive on todellakin JUUSTOKUPU. Hitto, mä vihaan sitä muovia!)

5 paikkaa, joissa haluaisit käydä
No tällä sekunnilla en kyllä haluaisi käydä yhtään missään. Tässä on niin mukava viettää sunnuntaiaamua peiton alla ja pitää ihan omaa aikaa, kun avopuoliskokin on jossain mökkireissuillaan. Mutta kuitenkin, onhan näitä. Paikkoja.

1. Alaska - USA
Miten joku ei voi haluta niin upeisiin maisemiin lomailemaan ja seikkailemaan? Pitkään ollut jo sillä halutuimpien kohteiden listalla.

2. Auswitch, Krakova - Puola
Historiasta kiinnostuneena tämä paikka pitäisi ehdottomasti kokea. Ei kuulemma sellainen paikka, jossa vierailun jälkeen tekisi mieli kovasti  bilettää tai juhlia, olen kuullut huhuja. Onhan se osa Euroopan merkittävintä ja kaameinta historiaa.

3. Tšernobyl ja Pripjatin aavekaupunki - Ukraina
Jokin tässäkin kammottavan kohtalon kokeneessä paikassa kiinnostaa.

4. Kummitustalo
Vaikka kakathan siellä housuun tulisi heti ensimmäiseksi. Mikä tahansa paranormaaleista ilmiöistään tuttu mesta olisi jännittävää kokea. Tai pelkästään jo yöpyminen missä tahansa hylätyssä talossa olisi ihokarvoja nostattavaa.

5. Kiina
Aina se Kiina vaan jostain puskee enkä mä voi sille mitään.


5 adjektiivia, jotka kuvaavat sinua

1. Rauhallinen
2. Vaatimaton
3. Huumorintajuinen
4. Haaveellinen
5. Jahkaileva :D


5 elämänohjetta, joita antaisit muille

1. Jos ei tavoittele unelmia, niin ei niitä voi koskaan saavuttaakaan.
2. Ei kannata masentua, jos joku vähättelee tai jopa paheksuu tapaasi elää...
3. ... sillä se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa.
4. Itse haluan ainakin elää niin kuin itse tahdon, en niin kuin yhteiskunta olettaa tai painostaa
5. Kaikki epäonnistuvat joskus.

Haastan tähän taas kaikki ne, jotka blogiini eksyvät ja jotka oman blogin omistavat! Mukavaa talven odotusta kaikille lukijoille!

Kommentit

  1. Omallakin joululahjalistalla on SodaStream, joten et ole ainoa turhamainen! :p

    Toivottavasti tämä nyt lähettää tämän mun kommentin, kun tosiaan mulla on ollut ongelmia kommenttien kanssa lähiaikoina..

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Sana vapaa!