Hiusjuttuja ja kampausideoita

Mä en ole koskaan ollut mitenkään yli-innokas hiustenlaittaja ja siksi kai omituinen naisihminen. Kampaajalla käyn ehkä kaksi kertaa vuodessa leikkauttamassa hamputtuneet latvat ja samalla ehkä laittamassa jotain väriä. Edellisestä kampaajareissusta on aikaa... öö... en edes muista, milloin olen viimeksi käynyt kampaajalla. Loppukesästä ehkä värjäyttämässä tumman juurikasvun piiloon. Sekin oli saavutus sinällään, sillä yleensä olen senkin suhteen äärimmäisen laiska.

Mulla on ollut pitkään haaveissa kasvattaa tosi pitkät hiukset, mutta tämä välivaihe on aina ollut niin piinallisen hankala, että sitä on sitten luovuttanut ja leikannut taas lyhyemmäksi. Nyt olen kuitenkin lähestulkoon selättämässä tuon ärsyttävän vaiheen, jolloin hiuksissa ei oikein ole mitään muotoa. Tai kai niissä voisi olla, jos olisi ahkerampi kampaajalla kävijä...

Tällä hetkellä mun hiukset ovat tuollaiset maantienväriset. Ajattelin heittäytyä lähiaikoina villiksi ja varata ajan kampaajalle. Olen oppinut tykkäämään tästä mun omasta, luonnollisesta hiusväristä, mutta ajattelin, että vaaleat raidat voisivat olla hauska piriste siinä seassa.

Nyt mulla on niin hyvä motivaatiokin kasvattaa lettiä, kun on ihan konkreettinen syy. Haluan kivan hääkampauksen ja haluan sen olevan pelkästään mun omasta hiuksesta. En halua sekaan mitään pidennyksiä tai mitään muitakaan lisäosia. Mutta minkälainen olisi kiva kampaus? Bittiavaruudesta löytyy paljon kivoja ideoita tyylikkääseen ja huoliteltuun, mutta silti maalaisuutta ja huolettomuutta henkivään kampaukseen. Lettejä haluan jossain muodossa ehdottomasti ja sekaan ehkä ihan oikeita kukkiakin.

Pinterest

jonnahare.com


Toisaalta haluan, että hiukset olisivat kiinni, sillä jos päivä sattuu olemaan helteinenkin (tietysti sitä toivoo omasta hääpäivästään aurinkoisen tai vähintään poutaisen, mutta huhut kertoo, että sade hääpäivänä tietää onnellista avioliittoa...), niin niskan täytyy saada hengittää. Lisäksi vapaana liehuvat hiukset olisivat muutenkin jotenkin... sotkuiset. Siitä huolimatta alla olevassa kuvassa on kaunis kampaus, jota voisin helpostikin harkita.

Kommentit

  1. Jee lettijuttuja :)
    Ja ite oon kans sitä mieltä et tukka kiinni edes jotenkin. Jos tosiaan osuu lämmin päivä niin kiharat lässähtää todella helposti ja varmaan oma fiiliskin sit kun ne kerää hikeä niskaan :)

    VastaaPoista
  2. Joo, lettejä ehdottomasti. En sitten tiedä, onko haastavaa tehdä siisti ja tehdyn näköinen kampaus, joka on kuitenkin samalla sellainen "huoleton" ja ehkä "sotkuinen", tiedätkö mitä tarkoitan? :D

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Sana vapaa!

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Omaisten suusta kuultua

Suosikkikuvat TOP40

Bergamo Historic Gran Prix

Kotimatka ja kolikkosuihkut

Tie pohjoiseen - Kaunis Senjan saari