Kesäleskeys ja 58 päivää h-hetkeen!

 Kesäleskeys 2014
Nyt se sitten tapahtui taas. Musta tuli jälleen kesäleski, neljäntenä kesänä putkeen. Vaikka eroahdistus yltyi menneenä viikonloppuna kuin pahaisella koiranpennulla, yritän nähdä taas asioiden positiiviset puolet, koska itku ei auta markkinoilla.

A) Mä saan ostaa kaupasta ihan mitä vaan mä haluankaan syödä, kuten esim. broilerin koipia, joita tuo ukkeli ei voi sietää niiden hankalan syömistavan vuoksi (??), ja hernekeittoa...

B) Yksin ollessani tylsistyn melko helposti, joten ehkä kamalissa tylsyyden tuskissani kävisin salillakin useammin.

C) Ei kulu häästressissä kuin muutama hassu viikko, kun mulla alkaa kaksiviikkoinen kesäloma, joka tulee varmasti hyvin tiiviisti vietettyä keski-Suomessa, ja jonka aikana sitten olisi tarkoitus "rouvautua".

D) Kun kesäleskeys elokuun lopussa on taputeltu, lähdemme häämatkalle Alaskaan! Ehkä suurin motivaattori taas vähään aikaan selviytyä hurjasta kesästä ilman ukkelin läsnäoloa!


Tehopakkaus
Jotta laskeutuminen tähän kesälesken maailmaan olisi mahdollisimman kevyt, olen alkuviikon viettänyt keski-Suomessa anoppilassa. Nämä päivät olen ollut niin tehokas täti, että pakko itseä hieman päästä kehaisemaan!

Mulla on ollut jo pidemmän aikaa kalenterissa ylhäällä pitkä lista häihin liittyvistä asioista, jotka pitäisi hoitaa pois päiväjärjestyksestä. Mutta, niin kuin aikaisemminkin siitä täällä jo kirjoittelinkin, mun suunnitelmat ja ohjelma-aikataulut harvoin pitävät paikkansa. Tekemisen puutteen lomassa mulle iski nyt kuitenkin kamala halu saada nuo asiat ihan oikeasti tehtyä. Tähän mennessä olen siirtänyt näitä tehtäviä sillä verukkeella, että häihinhän on vielä niin pitkä aika. No, jumalauta! Eihän niihin ole kuin vaivaiset 58 päivää, alle kaksi kuukautta!

Sen ohella, että olen soitellut läpi Tampereen seurakunnan ja Villa Vekkulan, yrittänyt tavoittaa epätoivoisesti Jämsän seurakuntaa ja Keuruulla sijaitsevaa kauneushoitolaa ja lähettänyt tekstiviestiä Sveitsiin ja laittanut sähköpostia valokuvaajalle ja ja ja ... , olen myös ehtinyt laatia alustavaa istumajärjestystä.

Aikaisemmin tuo istumajärjestys aiheutti mulle aivan liikaa stressiä. Ihmisiä oli ihan väärä määrä. Mä en mitenkään päin saanut järjestettyä vanhempien, siarusten ja heidän puolisoittensa ja lastensa sekä avustajien istumajärjestystä. Tänä aamuna, kun vain annoin asian muutamia viikkoja mielessäni hautua ilman, että edes asiaa sen kummemmin ajattelin, se olikin varsin selvää, miten sitä sitten juhlissa tönötetään. Tästäkin asiasta aikaisemmin koettu stressi siis oli täysin turhanpäiväistä.

Sinänsä alustavalla istumajärjestyksellä ei vielä ole niin kovin kiire, mutta koska olen suunnitelut alkukesälle suuret askartelutalkoot järjestettäväksi, pitää mun ajoissa ostaa ja tilata kaikki koristeisiin tarvittava materiaali. Jotta rahaa ei valuisi aivan hukkaan, mun on siis tiedettävä, kuinka monta mitäkin koristetta tarvitaan ja siihen tarvitaan taas pöytien lukumäärää.
 

Hääkengät (-tä)
Hääkengät ei ole vielä kävelleet vastaan ja mua alkaa sekin asia nyt hermostuttaa aivan liikaa. Tein eräänä päivänä Sokokselta ihan vahingossa aivan loistavan laukkulöydön! Vain hintaan 12,99 euroa mä löysin kivan TURKOOSIN kirjekuorilaukun, joka sopii täydellisesti meidän väriteemaan. Jotain väriä kai saa morsmaikullakin olla sen kaiken valkoisen keskellä? Olkoon se sitten sitä jotain sinistä - tai sinivihreää. Ajattelin laukun myötä, että ehkä olisi hauska yllätys, jos vaikka kengätkin olisivat turkoosit? Yhdet kengät ehdin jo ostaa Tuurista, mutta en mä niitä nyt sitten haluakaan. Ne onkin ihan tyhmät :D

Kävin eilen erittäin toiveikkaana Jämsän Pajalassa. Pajalaa olen aikaisemminkin täällä blogin puolella kehaissut. Pajalassa on aina ihana kenkävalikoima eikä siellä tarvitse arpoa koskaan. Koskaan en ole Pajalasta kengättä lähtenyt, olen sitten etsinyt kenkiä mihin tarkoitukseen tahansa. Ajattelin, että jos Pajalasta ei löydy mulle hääkenkiä, niin ei sitten mistään.

No, ilmeisesti tämä morsian sitten astelee alttarille ilman kenkiä, sillä eihän niitä kenkiä sieltä Pajalasta löytynyt. Kyllähän siellä hyllyt notkuivat aivan uskomattoman ihania kenkiä, mutta yhdetkään niistä eivät olleet valkoiset - tai oikean turkoosit.

Että morjens vaan.

Kommentit

  1. Meillä ainakin koristeluaskarteluissa tukeuduttiin Ebayn ihmeelliseen maailmaan. Totesin meinaan suomen askartelukaupat naurettavan kalliiksi, kun samat tuotteet ovat Ebay:ssa vain murto-osan hintaisia. Tietysti jos on oikeesti askartelemassa jotain 'persoonallista' niin kaikkea tuolta netin ihmeellisesti maailmasta ei kannata tietty ostaa, mutta suosittelen tsekkaamaan esim. organzapussit ja vieraille tarkoitettuihin 'lahjapusseihin tarkoitetut koristeet saa niin naurettavaan hintaan Ebaysta, että on hankala uskoa.

    VastaaPoista
  2. Kiitti vinkistä, täytyy pistää korvan taakse tuo :)

    Itse olen ajatellut ostaa lahjapusseiksi vain pätkän jonkinsorttista kivaa kangasta ja leikata siitä tilkkuja ja sitten sulkea jollain kivalla nauhalla :)

    VastaaPoista
  3. ... koska ne organzapussit, joihin oon törmännyt, ovat aivan liian isoja kaikki. Vaikka sitten ne olisivatkin niitä pienimpiä vaihtoehtoja.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Sana vapaa!