Pimeiden tuntien postimyyntishoppailua

Harvemmin tulee tällaistakaan tänne blogiin kirjoiteltua, mutta aivan pakko hehkuttaa juuri tekemääni tilausta Ellokselle. Olen ollut Elloksen postimyynnin asiakas jo pitkään - puhutaan vuosista - ja ollut aina perin tyytyväinen kyseiseen puljuun. Vaatekoot ja -laatu ovat useimmiten kohdillaan, vaikkakin joukkoon mahtuu myös kourallinen täysin epäonnistuneitakin tilauksia. Toisin sanoen olen huomannut kantapään kautta, että halpa tarkoittaa huonolaatuista ja hieman hintavampi laadukkaampaa. Viime aikoina tilaukset ovat olleet kuitenkin harvemmassa, koska olen suosinut second-handia ja kolunnut kirppareita.

Häämatkamme Alaskaan siintää jo neljän viikon päässä. Tavallisesti tulevaa reissua odottaa jännityksellä ja into piukeana jo kolme kuukautta ennen h-hetkeä, mutta jostain syystä en kai ole vielä oikeasti tajunnut, miten lähellä tämä kauan odotettu matka on. Tuntuu ihan omituiselle. Miten minä, joka on reissukengät jalassa tähän maailmaan syntynyt, ei voi olla vielä aivan tohkeissaan pian koittavasta matkasta? Toisaalta syyskuu on jotenkin epänormaali aika matkustaa, kun Suomessakin olisi silloin mukavaa (= lempparikuukausi kaikista!).

Tilaukseni Ellokselle koski oikeastaan juurikin meidän matkaamme. Yhtäkkinen inspiraatio johdatteli mut haalimaan ostoskoriin vaatteita, jotka voisivat olla matkassa tarpeellisia ulkoilu- ja kalastusrytkyjen lisäksi. Nepalissa ja Tansaniassa se ei ollut niin justiinsa. Ne kuuluivat kategoriaan "sivistymättömät mestat", joissa ei tarvinnut niin välittää siitä, mitä päällensä pukee, vaikkakin molemmissa pukeutumista rajoitti ajatus "haluan näyttää mahdollisimman köyhältä ja onnettomalta" välttääkseen mahdolliset ryöstelijät. Vaikka Alaska onkin kokonaisuudessaan sellainen Jenkkilän "peräkylä", siellä ei sentään tarvitse yrittää näyttää kerjäläiseltä. Sinne ajattelin ottaa mukaan jopa koko meikkiarmeijani (Nepalissa ja Tansaniassa mukana taisi olla vain meikkivoide, puuteri ja ripsiväri ja niillä pärjäsi vallan mainiosti).



No, okei, en mä näitä kaikkia varmaankaan tule mukaani ottamaan, sillä tilaa rinkassa on vain rajoitetusti. Kengät eivät ole Ellokselta, vaan Boozt.com:sta. Voin hyvillä mielin olla vetoamatta viime aikoina velloneeseen kenkäkuumeeseen ja perustella kenkäostostani sillä, että näitä mä todella tarvitsen, tällaisia hyviä kävelykenkiä vaelluskenkien rinnalle. Omasta kenkälaatikostani ei oikein tuon tyyppisiä vielä löydykään, enkä oikein uskalla ottaa reissuun korollisiakaan tossuja. Nuo sopivat hyvin niin kaupungilla kiertelyyn kuin pubissa istumiseen (siis enhän minä missään pubeissa aio siis käydä...). Toivottavasti ovat jalassa yhtä hyvät kuin ulospäin näyttävät!

Kirjoittelin joskus siitä, miten innostun joistain muoti-ilmiöistä vasta hieman jälkijunassa. Parkatakit ovat oikeastaan yksi sellainen "ilmiö". Siis eihän mulla oikeastaan ole hajua, että mihin kohtaan menneisyyttä parkatakkimuoti kuuluu, mutta oma kiinnostukseni on tapansa mukaan taas viivytellyt ja arponut. Nyt minä sitten olen jo muutamia kuukausia unelmoinut ihan ikiomasta parkatakista ja sellaisen minä nyt sitten laitoin tilaukseen!

Loppuun vielä Alaska-fiilistelykuva, koska... koska...

Kuva täältä.

... koska nyt se matkakuume sitten iski.


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Ol niingon gotonas!

Travel Always Finds a Way

Mary Kay

Omaisten suusta kuultua

Tie pohjoiseen - Kaunis Senjan saari