26. huhtikuuta 2010

Käthe-Kollwitz -vierailu

Lähdin aamulla Gretan kanssa tämän koululle vierailulle. Kyseessä oli siis tämä Käthe-Kollwitz-koulu, joka nyt ei sitten ihan ollutkaan mikään vastaava lähihoitaja-koulu kuin mä luulin. Siellä oli siis vastaavia resetonomi-opiskelijoita ja näitä lastentarhatyyppejä, joka siis tää Gretakin on. Ajattelin siinä aamusella, että ei kai ulkona nyt voi olla kovin kylmä, vaikka pilvistä aamulla olikin. No, väärin luulin, hyrrrr...

Koululla tapasin sitten uudestaan Inga-nimisen tytön, joka siis on Gretan luokkakaveri ja oli lauantaina mukana hakemassa mua sieltä Marburgin rautatieasemalta. Tosi mukava tyyppi! Jutteli ihan kauheesti, kun istuin siellä yhdellä tunnilla Gretan ja Ingan ja jonkun muun randomin pöydässä. Oikeastaan ensimmäinen ihminen tämän Astridin jälkeen (Astrid siis oli se opettaja, johon olin ennen reissua yhteydessä ja joka tänään esitteli mulle koulun joka nurkan), joka osas paremmin puhua englantia. Gretalla se ei oikein oo vielä hanskassa ja välillä on tosi vaikea ymmärtää, mitä se puhuu. Joskus se on sellasta englannin ja saksan sekaista nopeaa puhetta ja oon että wooot? :D Musta tuntuu, että se on mulle enemmän kiusallista, se etten mä välillä ymmärrä, mitä se tyttö mulle puhuu. Sit yritän oikein pinnistellä kuulemaan asian pointtia ja näytän varmaan tosi idiootille...

Takas kotona mulla meni hermot, kun yritin saada Subin netti-tv:tä toimimaan. Oikeastaan yritin sitä jo eilisiltana heti, kun tiesin Bändärille sulhasen loppuneen Suomessa. Nimittäin tämä Daisy of love kyllä koukutti mut niin, että pakko oli turvautua netti-tvseen. Niin, no mut pointti oli se, etten mä ikinä saanut sitä toimimaan tässä koneella. Kokeilin osaa ohjelmista ja osa toimi ja osa ei. Savu nous varmaan korvista, kun mä olin niin odottanut, että pääsen kattomaan Daisya ja sen ukkoja (ja minähän en mitään hömppäohjelmia seuraa, en!)!

Onnes sentään mtv3:n Katsomo toimii, niin näkee Salkkarit. Ja Helpon elämän. Olis aika orpoa olla kuukausi ilman Salkkareita ja kaikkia hyviä sarjoja! Tosin, voisin kyllä alkaa seuraamaan Saksan huippumalli haussa, se näyttäis tulevan telkkarista täällä parhaillaan. Jos vaikka saksaa vähän oppis. Niin tosiaan, kyllähän myös ruutu.fi tulee olemaan kovassa käytössä, kun menin vahingossa tosiaan sitä Suomen huippistakin katsomaan. Joten mä ehkä sitten istun illat vaan täällä huoneessani ja tuijotan Salkkareita ja muita huikeuksia... onnes ainoastaan Salkkarit tulee joka arkipäivä. Muutenhan tästä ei tulis sitten yhtään mitään.

Mulla on kauhee ongelma noitten kenkien kanssa! Pakko päästä joku päivä ostaan jotkut lipokkaat, joita mä voin sitten käyttää ulkona - ja oikeestaan täällä sisälläkin. Meinaan aina unohtaa vetästä noi mun kengät jalkaan, kun lähden huoneesta tonne toisiin huoneisiin. En mä tiedä, mitä nää ajattelis, jos mä nyt kävelisin tuolla sukkasilla, olisko ne kauheen loukkaantuneita? Ei oikein voi kysyäkään? :D inhottavaa vaan, kun jalat hikoilee ihan kauheesti. Mutta, maassa maan tavalla, eikös...

Suattaapi olla, että meikäläinenkin pääsee jonkinsortin 1. Mai -kemuihin perjantaina. Perheen mama kertoi, että jengi kokoontuu torille (Marketplatzille tai jtn...) ja sitten juodaan kaljaa ja bändi soittaa :D kuulostaa ihan hyvälle, kunhan ei ole mitään saksalaisia kansanlauluja sentään luvassa!

Ja nyt kun päästiin tähän kalja-asiaan... hehe! Kävin ostamassa tänään hammastahnaa. Mikä ei nyt sinänsä liity tähän yhtään. Mutta siinä sitten huomasin, että myös Saksassa kaikki viina myydään samassa kaupassa ruokien kanssa. Siellä ne konjakit ja viskit iloisesti törötti lihojen vieressä! Enkä muuten tiennyt yhtään, että Saksassa mietoja alkomahoolijuomia saa myydä jo 16-vuotiaille ja viinaa 18-vuotiaille! Tämmöisen sivistävän keskustelun kävin Gretan kanssa, kun palattiin kaupasta kotiin. Tunnen itseni taas paljon viisaammaksi! Voin siis hyvillä mielin ja vilpittömästi kertoa, että kyllä, oppimista tapahtuu koko ajan! Sehän se tarkoitus täällä on. Saan muuten, btw, hyvitettyä päiväkodin työtunteja noilla kouluvierailuilla, koska ne kuuluu pakettiin! \o/

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Sana vapaa!

Luetuimmat

Arkisto