18. tammikuuta 2017

New York State of Mind

Vielä viimeinen postaus ennen huomenna koittavaa New Yorkin (tai isääni lainaten: Never Nyrkki) matkaa. Pikkuläppäri on jo visusti pakattuna omaan laukkuunsa ja odottaa lähtöä yhtä innokkaana tuolla eteisen jakkaralla kuin omistajansakin. Aion pitää yhteyttä teihin lukijoihin blogin kautta, MIKÄLI iltaisin riittää energiaa muuhunkin kuin vain itsensä oikaisemiseen peiton alle. Veikkaan, että tämän loman jälkeen tarvitsisin jälleen kerran sitä sellaista loman jälkeistä lomaa... 😏

Voin jo tuntea, miten hektisen miljoonakaupungin levottomuus tarttuu muhun ja kimpoilen paikasta toiseen muistamatta hengittää, koska kaupunki on liian iso ja nähtävää liian paljon, jotta viikko voisi koskaan riittää sen tutkimiseen. Tai sitten se riittää vallan mainiosti. Odotan avoimin mielin, kuinka paljon NYC mua sykähdyttää.


Matkalaukku on pakattu. Kuumeisesti pohdiskelen, että mitä olennaista mä olen unohtanut sinne laittaa, sillä se näyttää kummallisen tyhjältä. Käydessäni tavaroita läpi ja miettiessäni pääni puhki tämän asian suhteen, tulen tulokseen, että mulla on ihan kaikki, mitä mä tarvitsen. Olenko mä viimein oppinut pakkaamaan oikein?! Vau!

Tänään tein vielä viime hetken järjestelyjä reissua varten. Hommasin mm. matkatavaravakuutuksen. Sellainen jatkuva matkavakuutus mulla onkin voimassa ympäri vuoden, joten siitä ei tarvitse erikseen murehtia näillä reissuilla. 

Taalat on tilattuna Helsinki-Vantaan kentällä ja odottavat vain huomisaamua, että menen ne sieltä hakemaan. ESTA (Electronic System on Travel Authorization) on kunnossa. Sitä mun ei tarvinutkaan tehdä uudestaan, koska edellinen kevään Alaskan matkalta oli voimassa (jei, säästin $14!). Lentokoneessa täytyy vielä täyttää immigration-lomake, jossa udellaan kaikenmoisia asioita Yhdysvaltoihin matkustamisesta, kuten esimerkiksi osoite, jossa aikoo asua matkan ajan. 

Hotelli aivan Manhattanin saaren midtownista on ollut varattuna jo pitkään. Me kaikki kolme matkaajaa saimme juuri sellaisen hotellin kuin halusimmekin: Rosso halusi ilmaisen ja toimivan wi-fin (oli se mullakin ehtona!), sisko sai kuntosalin ja minä ilmaisen buffetaamiaisen. Yövymme Hampton Inn -nimisessä hotellissa 7th Avenuen ja 51st Streetin kulmassa melko lähellä Central Parkia ja muita merkittäviä nähtävyyksiä, kuten Times Squarea ja Empire State Buildingia. Kova sillä oli hinta, mutta onneksi oli kolme maksajaakin. Tonnin kieppeillä sen tasoiset hotellit tuntuivat keskusta-alueella pyörivän, ja tämä rapialla $900 oli edullisimmasta päästä!

Olemme myös hommanneet etukäteen NY Citypassit. Alennuksessa kyseinen passi maksoi abouttia $116 ja sillä pääsee kuuteen suosittuun nähtävyyteen jonon ohitse maksamatta. Ostamalla nuo passit, vielä alennuksesta, säästämme nähtävyyskierroksella melkein $100 ja ne perkeleen jonot! 

Innoissani olen. Mahdottoman. En varmasti saa ens yönä unta. En koskaan saa reissua edeltävinä öinä unta. 

See ya!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Sana vapaa!

Luetuimmat

Arkisto