2. helmikuuta 2016

The Last Frontier calls

Kaipaanko kenties jatkoaikaa talvelle? Alaskassa voi nimittäin vielä kesäkuussakin saada lumimyrskyn niskaansa, jos oikein huono tuuri käy. Ja jos kesäkuussa järvetkin voivat suurimmaksi osaksi olla vielä jäässä, niin minkämoinen mahtaa olla Alaskan toukokuu? Se jää nähtäväksi sitten keväällä. Keväällä nähdään myös, miltä tuntuu lekottelu islantilaisessa kuumassa lähteessä ja miltä näyttää Islannin karu erämaa islanninhevosen selästä.

Reissucombo Islanti-Alaska on nyt haalittu takataskuun, enkä voisi olla enää enempää innoissani. Olin jo pitkään suunnitellut sitä; väläytellyt täällä blogissakin jatkuvaa Alaskan kaipuutani ja haaveillut siinä ohessa "salaa" neitsytmatkastani tuonne pohjoisen Atlantin jäiseen maahan. Nyt se on ostettujen lentolippujen verran jo toteutumassa! 

Tiesin jo aikaa sitten, ettei toukokuulle haalimani kolmen viikon kesälomapätkä jää käyttämättä hyväksi, mutta jälleen kerran opin jotain uutta tästä matkailun ja reissaamisen jännittävästä maailmasta; jälleen kerran virheiltä ei säästytty. 
Olin jo pitkään käynyt rullaamassa Kilroyn sivuja ja ällistyksekseni olin löytänyt todellisen kultakimpaleen kaikkien lentojen joukosta: Islanti-Alaska-Helsinki -yhdistelmälennot hintaan 750 euroa. En tiedä, miksi emmin ja viivyttelin lippujen ostoa. Eilen hinnat olivat pompsahtaneet jo rapiaan 800:aan euroon. Samalla kun mieleni teki iskeä tätä idioottipäätä seinään, muistin myös ottaa opikseni: lentoliput ostetaan heti, kun sopiva tarjous löytyy. Eihän sellanen jahkaaminen ole mistään kotoisin. 


Jälleen kerran hieman kirpaisi, kun puolen kuun palkka haihtui rahapussista parilla klikkauksella. Se tunne kuitenkin - niin kuin joka kerta - tuli ja sitten se jo meni. Tällä hetkellä en murehdi rahaa. Olen vain seesteisen onnellinen. Minä matkustan toukokuussa viikoksi Islantiin ukkelin kanssa (en minä tiedä siitä issikkavaelluksesta, kunhan haaveilen) ja sieltä minä jatkan matkaani yksin Alaskan pohjoiseen osavaltioon.

Jonkun verran hirvittää. Jo nyt.

Mutta millä tavalla Alaskaan yksin matkustaminen eroaisi yksin matkustamisesta Italiaan?

Niinpä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Sana vapaa!

Luetuimmat

Arkisto