1. toukokuuta 2010

Perusrapula

Kyllähän tuo "vappu" sitten ihan iloksi muuttui lopulta. Ny tuntuu ihan kummalliselta, miten mä sillei hajosin oikeesti siihen tilanteeseen. Siihen taisi kerääntyä kaikki ikävät ja stressit koko viikon ajalta samaan kasaan ja sitten se vaan purkautui suunnattomana kyyneltulvana. 

Mutta tosiaan, kävin siinä sitten ostamassa pullon valkkaria ja pussin paprikasipsejä, kun olin saanut naamani taas siihen kuntoon, että julkiselle paikalle yleensäkin kehtas lähtee. Tein äärimmäisen hyvät kaupat kyllä tuossa läheisessä Aldi-marketissa (vähän samantapainen kuin Lidl). 0,75 litranen viini ja tollanen perusnormisipsi pussi = n. 3 euroa! Mietin, että Suomessa näillä hinnoilla koko väestö olisi varmaan jo kuollut. Paitsi absolutistit. Onneks en ole absolutisti, menis muuten Saksan halvat hinnat sivusuun!

Lähdettiin sitten Gretan kanssa joskus kasin-ysin pintaan jonkun Vincent-nimisen hepun luo. Olin siinä vaiheessa jo kumonnut viinin, joten nousu oli mukava ja juttua tuli heitettyä aika paljon sen pikkuhumalan turvin. Muistaakseni puhuttiin ainakin ilmaston lämpenemisestä... nyt tuntuu pelkästään huvittavalle ja epäuskottavallekin kuvitella minut puhumassa saksalaisen kanssa englanniks ilmaston muutoksesta kalja kourassa :D (muistan, että myöhemmin illasta/yöstä puhuin samaisen tyypin kanssa natseista, mutta sitä en muista, että MITÄ)


Marktplatzilla oli sakkia ihan hullusti ja livemusiikkia! Oikeastaan se oli just sellanen tapahtuma, mitä mä etukäteen ajattelinkin sen olevan. Oikein sellainen perussaksalainen vissiin; olut virtaa ja laulu raikaa! Tosiaan, siellä laulettiin Der Mai ist gekommen -nimistä, jotain hullun vanhaa laulua puolenyön aikaan, kun paikan päälle osuttiin, juuri kun toukokuu siis pyörähti käyntiin. Enää neljä viikkoa kesään, wuhuu!  Tai no, täällä voisi oikeastaan sanoa jo olevan kesä.


Loppuyöks me mentiin sitten tän yhden Michelin yksiöön bilettämään. Oisin ehkä vähän kaivannut pubia tai sellaista, mutta toisaalta oli ihan kiva, että oltiin rauhallisemmissa tunnelmissa ja pystyi puhumaan huutamatta. Siellä mulla jotenkin niin kilahti ne viinit ja kaljat päähän, että huhhuh! Musta tuntu, että mä vaan vähän aikaa huojuin paikallani, kun mä istuin siinä sängyn reunalla... kunnes sitten lähti käyntiin keskustelu niistä natseista. Voi huoh sentään... 


Kuvassa vasemmalla minä ja Greta ja ylhäällä oikealla Marktplatz.

Kotiin tulin neljältä aamuyöllä sivukiitoa vetäen ja tein sitten vielä jotain kohtalokasta kylppärin lukolle. Mä en tiedä, miten mä onnistuin, mutta se meni jotenkin... no, rikki! Siinä on sellanen vanhanaikainen avain-lukkosysteemi ja yhtäkkiä se avain upposkin kokonaan sinne lukkoon eikä suostunut kääntymään enää mihinkään. Onneks olin vasta menossa sinne enkä tulossa. Ois jonkun verran ketuttanut lähteä huhuilemaan ihmisiä hereille...

Kaikesta huolimatta siis päivä oli kiva. Päiväkodilla ei tapahtunut (sittenkään!) mitään erikoista. Lasten kanssa oli helppo esim. pelata yksinkertaista lautapeliä ja mä ymmärsin, kun ne selitti sääntöjä ja ne lapset ymmärsi, että mulle pitää havainnollistaa ne jutut! Sanoisinko, ihanan suvaitsevaisia lapsukaisia :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Sana vapaa!

Luetuimmat

Arkisto