2. toukokuuta 2010

Alkemisti



Sain joululahjaksi Airalta tuon Alkemisti-kirjan ja aloin lukea sitä vasta, kun lensin tänne Saksaan. Yllä oleva pieni tarina on kirjan alkusanat. Mä en ole vielä ihan ymmärtänyt, että kuinka se liittyy itse kirjan aiheeseen, mutta tuo tarina oli jollain lailla koskettava. 

Mä uskon, että tuosta kirjasta mulle tulee aina mieleen tämä matka. Periaatteessahan se kertoo siitä, että jokaisen täytyisi kulkea omaa elämäntietään ja uskaltaa toteuttaa unelmansa. Ehkä tämä Saksan reissu mulle on yks unelma. Ja vaikka koti-ikävä on alitajunnassa koko ajan ja välillä olo tuntuu yksinäiseltä ja surulliselta, eikä ole oikeastaan ketään, kelle siitä puhua kasvotusten, niin mä tiedän, miten mua olisi kaduttanut, jos mä en olisi lähtenyt tänne. Mä olisin katunut sitä varmaan koko loppuelämäni.

Mä en aluksi tajunnutkaan, kuinka osuva tuo kirja on lukea, kun on yksin maailmalla kaukana kaikesta tutusta  ja turvallisesta. Mä en ole ennen lukenut tuon tyylisiä kirjoja lainkaan, mutta tuota kirjaa mä voin vilpittömästi suositella kaikille!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Sana vapaa!

Luetuimmat

Arkisto