5. toukokuuta 2010

Hammaspesulla

Huoh, saksalaisilla koululaisilla ei ole penaalissaan lyijykynää eikä pyyhekumia. Tosin mitäs sitä tekis pyyhekumilla, jos ei ole sitä lyijykynää? Läksyt tehdään tehtäväkirjoihin puuväreillä, mustekynillä... MUSTEKYNILLÄ?! Ja sitten iskee paniikki, kun kirjoittaakin kirjaan väärin. Ja jos vahingossa vaikka olisi tehnytkin tehtäviä lyijykynällä, niin silti se pyyhekumi olisi edelleenkin turha, koska on paljon kätevämpää vaan korjata oikea vastaus sen väärän päälle. Suomalaislapsilla on heti ensimmäisenä päivänä koulussa sata erilaista lyijykynää ja pyyhekumia, koska jo sen ikäiselle se on suorastaan pakkomielle saada kunnon pelit ja vehkeet, kun koulu alkaa. Puuväritkin kyllä ostetaan, mutta ei niillä nyt sentään läksyjä tehdä! Vai tehdäänkö, miten maailma on muuttunut viime vuosina?

Päiväkodilla oli tänään käymässä hammaslääkäri. Mikä sinänsä oli ihan hyvä idea, koska suurimmalla osalla lapsista hampaat on oikeasti ihan kamalat. Ohjaaja kertokin mulle, että harvojen kotona hampaidenpesu on päivittäistä. Yök, sanon minä! No pointti oli se, että tulin hammaslääkärin ohjeista ja neuvoista hyvin surulliseksi. Tämä lukeutuu vähän samaan kategoriaan tuon yllä olevan kappaleen aiheen kanssa. Jos saksalaislapset pesisivätkin hampaitaan päivittäin, sillä ei varmasti olisi minkäänlaista vaikutusta hampaiden kuntoon! Mä en osaa tähän selittää, että miten paikallinen hampaiden pesu tapahtuu, mutta sen verran voin sanoa, että tunsin ylpeyttä siitä, miten Suomessa lapset opetetaan hampaansa pesemään = KUNNOLLA! Hammaslääkärin hampaidenharjauslaulun sanoja lainatakseni: ZÄHNEPUTZEN IST NICHT SO SCHWER! 

Unohdin taas tänään ostaa postikortit! Mun on pitänyt jo useampana päivänä etsiä jokin puoti, jossa olisi Marburg-aiheisia postikortteja lähetettäväksi Suomeen, mutta aina oon istunut jo bussissa, kun asia on tullut mieleen. Viime viikon alkupuolella asia oli mielessä ja etsinkin jotain korttikauppaa, mutta en löytänyt. Päätin, että huomenna mä käännän vaikka koko kaupungin ympäri löytääkseni postikortteja! Vielä kun jollain keinolla saisi itsensä muistamaan asian...
Tänään piti myöskin lisätä lämpöpatteriin lisää tehoa, sillä tää mun huone on edelleen jäätävä.

Nyt mä lähden hakemaan pyykit koneesta. Ciao.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Sana vapaa!

Luetuimmat

Arkisto